اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان زنجان خبر داد

کاهش 3 درصدی مصرف بنزین در استان زنجان

خبرگزاری فارس: مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان زنجان گفت: در سال‌جاری نسبت به دو سال قبل از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، سه درصد در مصرف بنزین در استان زنجان صرفه‌جویی شده است.

کاهش 3 درصدی مصرف بنزین در استان زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علی‌اصغر عباسی سه‌شنبه‌شب در کمیسیون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان زنجان، اظهار کرد: در سال‌جاری 8 میلیون و 623 هزار لیتر نسبت به دو سال قبل از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در استان در زمینه نفت کاهش مصرف صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه میزان مصرف بنزین در دو سال قبل از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در استان زنجان 19 میلیون و 295 هزار لیتر در سال‌جاری کاهش داشته است، افزود: این میزان معادل 1.5 درصد کاهش داشته است.

*کاهش 13.5 درصدی مصرف نفت گاز در زنجان

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان زنجان میزان صرفه‌جویی نفت گاز غیر نیروگاهی را نسبت به دو سال قبل از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها 64 میلیون و 857 هزار لیتر عنوان کرد و افزود: این میزان 13.5 درصد کاهش یافته است.

وی میزان صرفه‌جویی نفت کوره را نسبت به قبل از آغاز قانون هدفمندی یارانه‌ها تا پایان آذرماه سال‌جاری 73 میلیون و 359 هزار لیتر عنوان کرد و افزود: این میزان معادل 50.3 درصد کاهش مصرف گزارش شده است.

*انجام 643 مورد بازرسی از سوی شرکت نفت زنجان

عباسی با بیان اینکه بازرسی‌های شبانه‌روزی از مجاری عرضه استان صورت گرفته است، افزود: در سال‌جاری 643 مورد بازرسی از سوی شرکت نفت در استان انجام شده است.

وی با بیان اینکه 124 مورد بازدید توسط گشت‌های مشترک در استان انجام شده است، خاطرنشان کرد: اقدامات لازم برای بازدید توسط گشت‌های شرکت نفت و گشت‌های مشترک انجام شده است.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان زنجان از کشف و ضبط کارت‌های هوشمند جا مانده در جایگاه‌های سوخت استان خبر داد و گفت: 95 مورد کارت از سوی متصدیان جایگاه‌های سوخت کشف شده است.

وی با بیان اینکه آرای صادره توسط کمیته تخلفات شرکت برای اخذ غرامت از متخلفان مورد توجه قرار می‌گیرد، یادآور شد: یک میلیون و 940 هزار و 468 ریال غرامت از متخلفان اخذ شده است.

*عدم توجه به دستورالعمل پیشگیری از مواد مخدر از مشکلات قاچاق سوخت است

عباسی عدم اجرای بندهای دستورالعمل‌های پیشگیری از قاچاق کالا را از مشکلات در زمینه قاچاق سوخت عنوان کرد و افزود: باید به بندهای مصوب این دستورالعمل‌ها توجه شود.

وی با بیان اینکه قبل از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها 47 شرکت از شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان زنجان نفت تهیه می‌کردند، افزود: 10 میلیون و 700 هزار لیتر از طریق این شرکت‌ها دریافت می‌شد.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر تنها هفت شرکت از شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان نفت تهیه می‌کنند، افزود: 3 میلیون و 220 لیتر نفت از طریق شرکت به این شرکت‌ها ارائه می‌شود.

انتهای پیام/73003/ق20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول