اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کرمان خبر داد

سوءاستفاده رانندگان و مالکان نفت‌کش‌ها برای قاچاق سوخت

خبرگزاری فارس: استاندار کرمان گفت: استفاده از بارنامه‌های جعلی، عدم تخلیه سوخت در مکان موردنظر، سوء استفاده رانندگان و مالکان نفت‌کش‌ها از مخزن و استفاده از کارت‌سوخت خودروهای مستهلک بیشترین عوامل قاچاق سوخت هستند.

سوءاستفاده رانندگان و مالکان نفت‌کش‌ها برای قاچاق سوخت

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، اسماعیل نجار ظهر امروز در نشست کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به افزایش قاچاق سوخت در امسال گفت: در سال گذشته 3 ‌هزار لیتر و در امسال 56 هزار لیتر نفت‌سفید کشف شده است.

وی افزود: یک هزار و 960 لیتر بنزین در سال 90 موجب افزایش پنج درصدی این سوخت با 2 هزار و 60 لیتر در امسال شده که افزایش ارز و نوسانات قیمت تاثیرگذار است.

استاندار کرمان در مورد افزایش 218 درصدی نفت گاز در امسال ادامه داد: کشف یک ‌میلیون و هزار و 690 لیتر نفت ‌گاز در مقایسه با 530 هزار لیتر در سال گذشته نشان از افزایش قاچاق دارد و به معنای رشد 218 برابری عملیات و پالایشگاه‌ها نیست.

نجار تصریح کرد: استفاده از بارنامه‌های جعلی، عدم تخلیه سوخت در مکان مورد نظر، سوء استفاده رانندگان و مالکان نفت‌کش‌ها از مخزن و استفاده از کارت‌سوخت خودروهای مستهلک بیشترین عوامل قاچاق سوخت هستند.

وی افزود: عدم انطباق سهمیه بخش عمرانی با حجم پروژه و عدم انطباق سوخت کشاورزی با سطح زیرکشت و در بخش صنعت و معدن ناهماهنگی با نوع فعالیت‌ها روند سوخت‌رسانی را با مشکل مواجه می‌کند.

استاندار کرمان بیان کرد: همه دستگاه‌های جاری در حوزه کاری خود با راهکارهای کنترل مصرف و استفاده بهینه باید جلوی قاچاق سوخت را بگیرند.

همچنین نجار در مورد کالاهای گمرکی از دستگاه‌های مربوطه خواست تا با بارکد زدن اجناس دستور ترخیص داده شود.

انتهای پیام/80028/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول