اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یازدهمین تساوی نفت آبادان در لیگ برتر

رکورد آبادانی‌ها همچنان ادامه دارد / بازی انتحاری چاره مشکلات نفت

خبرگزاری فارس: تساوی یک بر یک نفت آبادان در بازی هفته بیستم در برابر فجر سپاسی شیراز این تیم را یکه‌تاز تساوی‌های این فصل کرد.

رکورد آبادانی‌ها همچنان ادامه دارد / بازی انتحاری چاره مشکلات نفت

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، هفته بیستم رقابت‌های لیگ برتر باشگاه‌های کشور روز گذشته با چاشنی آلودگی هوا آغاز شد و در حالی که قرار بود که در روز نخست این هفته چهار بازی انجام شود با لغو دو بازی پایتخت به علت آلودگی هوا این هفته از مسابقات با برگزاری دو دیدار آغاز شد.

در یکی از این مسابقات نفت آبادان در خانه در برابر فجر سپاسی شیراز بار دیگر پیروز نشد تا روند تساوی‌های این تیم همچنان ادامه داشته باشد.

در این دیدار نفتی‌ها میل زیادی برای برد داشتند چراکه چاره‌ای جز کسب هر سه امتیاز این بازی خانگی در جنگ بقاء برای آنها متصور نبود.

اما در حالی که به نظر می‌رسد نفتی‌ها در برابر تیم افت کرده شیرازی کار سختی برای پیروزی نداشته باشد این تیم بازهم نتوانست از امتیاز میزبانی استفاده کند و در خانه در برابر شاگردان سرهنگ به تساوی رضایت داد.

این تساوی در شرایطی برای طلایی‌پوشان رقم خورد که این تیم با هدایت آلفردو کاسیمیرو تاکنون موفق به کسب پیروزی در لیگ برتر نشده است و حاصل 9 بازی این تیم با هدایت پیرمرد پرتغالی هفت تساوی و دو شکست بوده است.

نفتی‌ها با تساوی روز گذشته یکه‌تازی خود در زمینه تساوی‌ها در این فصل را ادامه دادند و اکنون با 11 مساوی از 20 مسابقه به تیمی دست‌نیافتنی در تقسیم امتیازات تبدیل شده‌اند.

این در حالی است که باتوجه به شرایط فعلی این تیم در جدول که در جایگاه هفدهمی قرار دارد نتیجه مساوی به ویژه در بازی‌های خانگی کمتر از شکست نبوده و هر امتیاز خانگی از دست رفته یک گام به سمت سقوط به لیگ یک خواهد بود.

طلایی‌پوشان که با ترمیم نقاط ضعف خود در نیم فصل با امیدهای بسیاری نیم فصل دوم را آغاز کرده بودند، اکنون با سه امتیاز از سه مسابقه که دو دیدار آن بازی‌‌های خانگی بوده است شانس خود را برای بقاء کم‌رنگ‌تر کرده‌اند.

هرچند فوتبال بازی لحظات است و نمی‌توان از هم‌اکنون نفتی‌ها در جمع سقوط‌کننده‌ها قرار داد اما کادرفنی و بازیکنان این تیم نیز باید بدانند که فرار از قعر جدول و بقاء در لیگ برتر با تساوی‌های پی‌درپی و از دست دادن فرصت‌ها و امتیازات خانگی حاصل نمی‌شود.

نفتی‌ها در این فصل با گذشت 20 هفته تنها یک پیروزی را کسب کرده و بیش از نیمی از بازی‌های خود را با تساوی به پایان رسانده‌اند که اکثر این تساوی‌ها نیز در بازی‌های خانگی بوده است.

نفت آبادان هم‌اکنون در شرایطی قرار دارد که برای زنده ماندن چاره‌ای جز ریسک کردن و روی آوردن به بازی انتحاری ندارد چراکه برای این تیم تنها پیروزی شفابخش خواهد بود و نتیجه مساوی حکم شکست را دارد.

البته در این خصوص باید مسائل روانی بازیکنان را نیز مدنظر قرار دارد چراکه باتوجه به اینکه این تیم هفته‌هاست که رنگ برد را در بازی‌های لیگ برتر به خود ندیده است بار روانی زیادی بر روی بازیکنان و کادرفنی این تیم وجود دارد.

مسئله‌ای که سرمربی نفتی‌ها بارها به آن اذعان کرده و معتقد است کسب یک برد می‌تواند بسیاری از مشکلات این تیم را به لحاظ روانی حل کند، بردی که تاکنون آلفردو و بازیکنانش موفق به کسب آن نشده‌اند و باید دید چه موقع طلسم تساوی‌های پی‌درپی این تیم که به سوهان روح هواداران و دوستندانش تبدیل شده است به پایان خواهد رسید؟

===========

یادداشت امید زباری

===========

انتهای پیام/72008/ع30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول