اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر پایانه نفتی شمال خبر داد

پهلودهی کشتی‌های حامل LPG در پایانه نفتی نکا

خبرگزاری فارس: مدیر پایانه نفتی شمال گفت: از ابتدای سال‌ جاری تاکنون توانستیم 11 فروند کشتی حامل LPG را در پایانه نفتی نکا پهلودهی کنیم.

پهلودهی کشتی‌های حامل LPG در پایانه نفتی نکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان بهشهر، حمیدرضا شاه‌دوست صبح امروز در جلسه‌ای که با حضور مسئولان در پایانه نفتی شمال برگزار شد، گفت: با وجود مسائل سیاسی و تحریم‌هایی که داریم به منظور استفاده حداکثری از ظرفیت پایانه، از ابتدای سال‌ جاری تاکنون 11 فروند کشتی LPG را پهلو دادیم که کار بسیار سختی بود اما با موفقیت و بدون هیچ مشکلی انجام شد.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های خوبی در پایانه نفتی شمال داریم، خاطر نشان کرد: اخیراً به چند کشور حوزه دریای خزر که کار ارسال محموله‌های نفتی را بر عهده داشتند، سفر کردم اما دیدم که وضعیت ما بسیار بهتر از آن‌ها است و ما هم‌اکنون بدون در نظر گرفتن حوضچه نفتی خیلی از آن کشورها جلوتر هستیم.

شاه‌دوست افزود: بدون شک پایانه نفتی شمال از نظر طبیعی و به لحاظ مهندسی بهترین پایانه نفتی حوزه دریای خزر است.

وی ادامه داد: با عنایت به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، مدیریت عملیات شرکت پایانه‌های نفتی بر آن شد تا برای نخستین بار در صنایع نفتی ایران ساخت یک دستگاه Hydro dozer( لای‌روب مخازن نفتی) در داخل کشور را در دستور کار خود قرار داده و با همفکری و تعامل با شرکت اوپال ماشین تبریز موفق به ساخت و استفاده از آن در مخازن پایانه نفتی شمال شود.

وی تصریح کرد: این دستگاه با رعایت همه استانداردهای لازم برای ورود به مخازن نفتی، قابلیت ورود به مخازن و جمع‌آوری لای و رسوبات کف مخازن را دارا بوده و می‌تواند عملیات لایروبی را با افزایش ضریب ایمنی بسیار تسریع بخشد.

مدیر پایانه نفتی شمال گفت: این دستگاه در حضور مدیران مربوطه در سطح کشوری و استانی وارد پایانه نفتی شمال شد و پس از مونتاژ، عملیات لایروبی خود را در یکی از مخازن پایانه نفتی شمال آغاز کرد و نتیجه کار بسیار رضایت‌بخش گزارش شد.

شاه‌دوست یادآور شد: عملیات رسوب‌زدایی از مخازن در این پایانه 2.5 سال پیش برای نخستین بار با زحمت نیروی انسانی در مدت حدود دو ماه انجام شد اما با روش جدید این عملیات در 10 روز انجام شد.

وی افزود: در نظر داریم دستگاه لای‌روب مخازن نفتی را با قابلیت عملیات هدایت شده از بیرون مخزن پیشرفته‌تر کنیم.

مدیر پایانه نفتی شمال در پایان با اظهار خرسندی از ابتکار متخصصان بومی در ساخت چنین دستگاهی، از درخواست پایانه نفتی خارک برای انتقال دستگاه Hydro dozer به آن منطقه و رسوب‌زدایی مخازن نفتی خارک خبر داد که در زمان معین انجام خواهد شد.

انتهای‌پیام/86001/م20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول