اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مازندران:

مازندران در کشف نفت و گاز در دریای خزر به نتایج خوبی رسید

خبرگزای فارس: استاندار مازندران گفت: مازندران در کشف نفت و گاز در دریای خزر به نتایج خوبی رسیده است.

مازندران در کشف نفت و گاز در دریای خزر به نتایج خوبی رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، سید علی اکبر طاهایی بعدازظهر امروز در دیدار با سفیر و هیئتی از جمهوری خلق چین که در استانداری مازندران انجام شد، اظهار داشت: روابط تاریخی و پیوندهای فرهنگی دو ملت ایران و چین سابقه صدساله دارد.

وی حضور سفیر چین به مازندران را نشانه علاقمندی دو کشور برای توسعه مناسبات عنوان کرد و ادامه داد: در حال حاضر تعدادی از شرکت‌ها در استان با مناسبات مشترک با تجار و صنعتگران چین در حال فعالیت هستند.

طاهایی به ظرفیت‌های بالای علمی، فناوری و صنعتی کشور چین اشاره کرد و افزود: همچنین قابلیت‌هایی که در مازندران وجود دارد  در توسعه مناسبات دو کشور اثرگذار است.

وی با بیان اینکه استقرار مازندران با 350 کیلومتر ساحل در دریای خزر و  وجود بنادر و کشتیرانی در این استان فرصت خوبی برای چین و ارتباط با کشورهای حاشیه خزر است، بیان داشت: توان صادراتی بالایی که امروزه کشور چین به سراسر دنیا به ویژه آمریکا، ژاپن و اروپا دارد بیش از یک هزار میلیارد دلار در سال به این سه منطقه است که می‌تواند از ظرفیت مازندران برای کشورهای CIS استفاده کند.

وی به ظرفیت‌های اقتصادی، صنعتی و کشاورزی مازندران اشاره کرد و گفت: جزیره میانکاله در منطقه شرقی مازندران از جمله مناطقی است که ثبت بین‌المللی شده است.

نماینده عالی دولت در مازندران در بحث کشاورزی به برداشت 2 میلیون تن مرکبات از باغات استان اشاره کرد و افزود: مازندران در صادرات محصولات کشاورزی می‌تواند از تجربه و دانش تجار و بازرگانان کشور چین استفاده کند.

وی با بیان اینکه کشور خلق چین می‌تواند توسعه ارتباطات را با سه استان شمالی کشور برقرار کند و همکاری مشترک خوبی بین دو کشور ایجاد کند، تصریح کرد: کشور چین در زمینه گردشگری، تاسیسات خوبی را برای ایران و مازندران ایجاد کرده است.

طاهایی درباره راه‌اندازی پایانه گل و گیاه در غرب مازندران به سفیر چین گفت: تجار کشور چین با سازنده این پایانه می‌توانند همکاری داشته باشند.

وی به ظرفیت‌های دانشگاهی استان مازندران اشاره کرد و یادآور شد: در حال حاضر زبان روسی در دانشگاه مازندران تدریس می‌شود و از مهر ماه سال آینده کرسی زبان چینی در این دانشگاه راه اندازی می‌شود و دانشجو می‌پذیرد.

طاهایی افزود: دانشگاه علوم و فنون در شهرستان بابل اعلام آمادگی کرده تا کرسی زبان چینی را راه‌اندازی کند.

وی با بیان اینکه دنیای امروز به یک دهکده جهانی شهرت پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: عصر کنونی دوره انفجار اطلاعات علمی قلمداد شده است.

این مسئول ادامه داد: ایران کشوری علمی است و دانشمندان آن خواهان دستیابی به انرژی‌های نو هستند.

طاهایی اظهار داشت: با استفاده از انرژی هسته‌ای و انرژی‌ها نو در پزشکی و کشاورزی استفاده صلح‌آمیز می‌شود.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه ایران با همت خود دانش سدسازی و ساخت نیروگاه را به دست گرفته است، بیان داشت: مازندران در کشف نفت و گاز در دریای خزر به نتایج خوبی رسیده است.

طاهایی با پیشنهاد به سفیر چین گفت: سرمایه‌گذاران چینی در حوزه پالایشگاه نفت و گاز در مرکز مازندران که در زمینی با مساحت 200 هکتار و با در اختیار داشتن مجوز محیط زیست است می‌توانند سرمایه‌گذاری کنند.

انتهای پیام/86006/ش40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول