اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل مطرح کرد

ممنوعیت استفاده از بخاری‌ نفتی در مدارس

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: در تمام مدارس مناطق و نواحی آموزش و پرورش استان اردبیل استفاده از بخاری‌های نفتی ممنوع شده است.

ممنوعیت استفاده از بخاری‌ نفتی در مدارس

احمد محمود‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: در مدرسه‌ای که خبر آتش‌سوزی آن انتشار یافت نه تنها بخاری چکه‌ای غیر‌استاندارد نداریم بلکه در منطقه و سطح شهرستان نیز بر اساس مکاتباتی که با مدیران داشتیم اعلام کردیم که به سرعت بخاری‌های چکه‌ای و غیر‌استاندارد را جمع‌آوری کنند و اجازه استفاده از آن را به هیچ‌وجه ندهند.

وی به ماجرای مدرسه وحدت مازافا اشاره کرد و یادآور شد: در این ماجرا به علت سرخ شدن زیاد بخاری و افزایش دما معلم برای جلوگیری از آتش‌سوزی، بخاری را سریعا خاموش نموده است و آتش‌سوزی از این مدرسه گزارش نشده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل خاطرنشان کرد: ما حتی از تابستان موضوع تجهیزات گرمایشی مدارس را پیگیری کردیم و در قالب بخشنامه‌های مختلف به مدیران مدارس اعلام کردیم که سیستم گرمایشی خود را استانداردسازی کرده و در حد مطلوب نگه دارند.

محمود‌زاده گفت: در کنار ارسال بخشنامه‌ها به مدارس و مناطق مختلف در خصوص مشکلات ایام سرد سال بر اساس مصوبه شورای آموزش و پرورش قبل از سال تحصیلی مبنی بر عدم استفاده از سیستم گرمایشی و بخاری‌های نفتی چکه‌ای بارها حضوراً و به صورت کتبی گزارشاتی را از مناطق گرفته‌ایم تا مشکلات احتمالی را نیز به سرعت برطرف کنیم.

این مسئول بیان داشت: بعد از قضیه شین‌آباد این موضوع مجدداً پیگیری شد و از اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس و همچنین مناطق آموزش و پرورش و نواحی گزارشاتی را مبنی بر ایمن‌سازی سیستم گرمایشی دریافت کردیم و در همین رابطه کارگاه آموزشی نیز برای تمام مدیران مدارس و مجتمع‌ها اعم از شهری و روستایی در این زمینه برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل افزود: حتی تاکید کردیم که بخاری‌های غیر‌استاندارد از انبارها و اتاق دبیران نیز جمع‌آوری شده و از طریق اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس نسبت به جایگزینی بخاری‌های استاندارد اقدام لازم صورت گیرد.

محمود‌زاده از توزیع یک هزار و 600 بخاری قبل از آغاز سال تحصیلی بین مدارس استان خبر داد و به خبرنگار فارس در اردبیل گفت: ما حتی کارگروهی را نیز در مناطق با عضویت نماینده فرمانداری، بخشداری، مدیرکل نوسازی و آموزش و پرورش و همچنین مدیران مدارس تشکیل دادیم و به مناطق مختلف اعزام کردیم تا بازدیدهای دوره‌ای خود را انجام داده و مشکلات و معایب احتمالی را رصد کرده و گزارش دهند.

وی ادامه داد: حتی در این زمینه اقدام به تعمیرات و آماده‌سازی برخی سیستم‌های گرمایشی مشکل‌دار کردیم تا هیچگونه مانع و عیبی در این زمینه وجود نداشته نباشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: بر اساس مصوبه شورای آموزش و پرورش و هیئت دولت مبنی بر گاز‌کشی داخل مدارس با کمک شرکت ملی گاز موضوع به استان‌ها ابلاغ شده و در حال عملیاتی شدن است.

محمود‌زاده تاکید کرد:‌ مدارس مناطق سردسیر و محروم در اولویت این کار قرار دارند و قرار است 142 مدرسه در استان اردبیل شامل 100 مدرسه روستایی و 42 مدرسه شهری با تامین مبلغی در حدود 5 میلیون تومان گاز‌کشی شوند.

این مسئول در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل اذعان داشت: شرکت گاز استان هماهنگی‌های لازم را برای عملیاتی کردن این وعده و مصوبه انجام داده و امیدواریم هر چه زودتر گازکشی به مدارس انجام شده و برخی مشکلات جانبی برطرف شود.

انتهای پیام/62001/ج20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول