اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه پیام‌نور کهگیلویه و بویراحمد:

قیام 19 دی با پیروی از مرجعیت دینی شکل گرفت

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه پیام‌نور کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان الگوی بسیاری از قیام‌ها در جهان مطرح است، گفت: قیام 19 دی با پیروی از مرجعیت دینی شکل گرفت.

قیام 19 دی با پیروی از مرجعیت دینی شکل گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج رضا یوسف‌وند صبح امروز به مناسب 19‌دی سالروز قیام خونین مردم قم در جمع کارکنان این دانشگاه اظهار کرد: پیروزی این انقلاب که به عنوان الگوی بسیاری از قیام‌های مظلومان در جهان مطرح است که نوعی حکومت مردمی است که با پیشگامی مرجعیت دینی شکل گرفت.

 رئیس دانشگاه پیام‌نور کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاکنون قیام‌های بسیاری بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران شکل گرفته ولی فرجامی جز ظهور استعمار تغییر یافته برای چپاول ثروت‌های فرهنگی، معنوی و ذخایر معدنی نداشته است، آفت تمام این حرکت‌ها نبود رهبری قاطع و شجاع برخاسته از بطن مردم بوده است.

یوسف‌وند با اشاره به تمسک به قرآن و اهل بیت، روحیه شهادت طلبی و پیروی از مرجعیت علمای دین را چاره و راه‌گشای قیام مردم ایران دانست.

وی با اشاره به قیام مردم قم در روز 19 دی‌ماه در پی انتشار خبر شهادت حاج آقا مصطفی خمینی برگزاری مراسم‌ متعدد از سوی اقشار مختلف مردم و انتشار مقاله‌ای توهین‌آمیز در یکی از روزنامه‌ها در سال 56 و اتصال آن به قیام‌های تبریز، یزد، تهران و ... و برگزاری چهلمین‌های متعدد و مراسم‌های ایام محرم بیداری اسلامی ایران را به دنبال داشت.

یوسف‌وند به رسالت دانشگاهیان در تداوم انقلاب اسلامی اشاره و تأکید کرد: پژوهشگران و محققان و اساتید دانشگاهی باید با تمام توان در تربیت دانشجویان کوشا باشند و خود را مصداق بیانات مقام معظم رهبری پیرامون افسران واقعی مبارزه با جنگ نرم دشمن بدانند.

یوسف‌وند گفت: جایگاه واقعی تولید علم دانشگاه است و نهادهای دیگر باید به عنوان برنامه‌ریزان و مجریان از تولیدات دانشگاه استفاده کنند.

وی گفت: اساتید دانشگاه نباید رسالت خود را فراموش و از تربیت دانشجوی اسلامی و ارائه علوم و دانش بومی دور شوند.

رئیس پیام‌نور کهگیلویه و بویراحمد دین‌مداری، عمل به فرامین مرجعیت را الگوی پیش روی مدیران و خادمین مردم دانست و از اساتید این دانشگاه خواست در زمینه تربیت دانشجویان متعهد و متدین و ایجاد دانشگاه اسلامی تلاش کنند.

انتهای پیام/82009/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول