اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام رجبی در گفت‌وگو با فارس:

همه خواص در قیام 19 دی به صحنه آمدند

خبرگزاری فارس: عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: برخلاف نهم دی که برخی خواص مردود شدند در قیام 19 دی همه خواص با بصیرت کامل به صحنه آمدند.

همه خواص در قیام 19 دی به صحنه آمدند

حجت‌الاسلام محمود رجبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به سالروز قیام 19 دی اظهار کرد: قیام 19 دی جرقه آغازین انقلاب اسلامی بود و این مطلب را نشان داد که ملت ما نسبت به ارزش‌های دینی، مرجعیت شیعه و رهبران دینی خود بسیار حساس و معتقد هستند.

وی به اهانت روزنامه اطلاعات به امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: حرکت مردم نسبت به این اهانت نشانه ایمان مردم به اسلام، ارزش‌های اسلامی و عشقشان به رهبران دینی و به ویژه امام خمینی(ره) است.

قائم مقام مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: هنوز دشمنان نتوانسته‌اند قدرت ایمان مردم را درک کنند و همواره در محاسبات خود اشتباه کردند به همین دلیل توطئه‌های آنها علیه دین، ارزش‌های دینی، انقلاب و ولایت فقیه نقش بر آب شده است.

وی عنوان داشت: آنها تصور نمی‌کردند مردم تا این اندازه نسبت به رهبری و ارزش‌های دینی پایبند و حساس باشند و فکر می‌کردند با این حرکت می‌توانند اعتقاد مردم را نسبت به دین، رهبری نظام و حضرت امام سست ‌کنند.

تبعیت از ولایت همواره نقش خود را نشان داده است

رجبی همبستگی اجتماعی و وحدت مردم را از دیگر پیام‌های قیام 19 دی ذکر کرد و گفت: اقشار مختلف مردم در این روز با یکدیگر متحد شدند و در دفاع از حضرت امام و مرجعیت به میدان آمدند و حرکت و همبستگی خود را ادامه دادند.

وی خاطرنشان کرد: تبعیت از رهبری و ولایت فقیه نقش اساسی در رسیدن به اهداف دارد و در دوران پیش و پس از انقلاب همواره نقش خود را نشان داده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عنوان داشت: اگر پیرو ولایت فقیه باشیم و در راستای منویات وی حرکت کنیم بدون تردید به اهداف خود می‌رسیم بنابراین اگر کشورهای اسلامی دیگر با این الگو حرکت کنند به اهداف متعالی خود می‌رسند.

وی با بیان اینکه مرجعیت جرقه عکس‌العمل نسبت به اهانت به امام خمینی(ره) را زد، گفت: مردم با پیروی، تشویق و توصیه مرجعیت به میدان آمدند.

مردم باید با پیروی از ولایت تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کنند

رجبی خاطرنشان کرد: مردم با بصیرت کامل در قیام 19 دی توطئه دشمنان را تشخیص دادند و در کوتاه‌ترین زمان ممکن به میدان آمدند.

وی ادامه داد: نمونه این حرکت را در نهم دی شاهد بودیم و با بصیرت مؤلفه‌های قیام 19 دی را مورد توجه قرار دادند و اگر مردم با بصیرت نبودند بدون تردید در توطئه دشمن فریب می‌خوردند.

قائم مقام مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به مقایسه قیام 19 دی و نهم دی گفت: برخلاف قیام نهم دی که برخی خواص مردود شدند در قیام 19 دی همه خواص به صحنه آمدند و بصیرت در سطح توده مردم و خواص در سطح بالایی بود.

وی تأکید کرد: ملت باید پیام‌های قیام 19 دی را چراغ راهی برای آینده قلمداد کرده و بصیرت خود را بالا ببرند.

رجبی یادآور شد: در زمینه تحریم‌ها ملت باید هوشیار باشند و با پیروی از رهبری و ولایت فقیه این توطئه دشمن را به فرصت تبدیل کنند.

انتهای پیام/78003/و40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول