اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله علوی گرگانی:

نقطه عطف تاریخ ایران روز 19 دی بود

خبرگزاری فارس: یکی از اساتید حوزه علمیه قم گفت: قیام 19 دی ماه مردم قم به عنوان نقطه عطفی در تاریخ انقلاب موجب برانگیختگی ملت ایران و سرنگونی شاه شد.

نقطه عطف تاریخ ایران روز 19 دی بود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی امروز در جمع گروهی از فرماندهان نیروی زمینی سپاه پاسداران اظهار کرد: بیان داستان‌های گذشتگان در قرآن از باب تذکر بوده و هدف از آن به فکر واداشتن انسان‌هاست.

وی افزود: انسان باید همواره دعا کند که وسیله عبرت دیگران قرار نگیرد بلکه باید سعی داشته باشد نتیجه عمل دیگران را بررسی کرده و از آن‌ها درس بگیرد.

وقایع ناگوار زندگی نتیجه عملکرد انسان‌هاست

این استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان اینکه خداوند سرگذشت هیچ قومی را تغییر نمی‌دهد مگر اینکه انسان‌ها خود مایل به آن باشند گفت: همه وقایع ناگوار نتیجه کوتاهی و گناهان بندگان است.

وی ادامه داد: خداوند در سوره مبارکه «رعد» بیان فرموده که من هیچ امتی را گرفتار مشکلات نکرده و نعمت را از آن‌ها نمی‌گیرم مگر اینکه خود تغییر کنند و خواهان عذاب باشند.

قیام 19 دی نقطه عطفی در تاریخ انقلاب بود

آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به تلاش رژیم شاه برای سرکوب ملت ایران و شدت گرفتن این امر پس از رحلت آیت‌الله بروجردی خاطرنشان کرد: رژیم پهلوی گمان می‌کرد حوزه‌های علمیه و ملت ایران پس از این مرجع بزرگ سرپناهی ندارند و اکنون می‌توان هر نوع بلایی را بر سر مردم آورد ولی امام خمینی(ره) با توکل بر قدرت لایزال الهی و به پشتیبانی ملت ایران توانست طومار رژیم پهلوی را در هم پیچیده و شاه را سرنگون سازد به طوری که امروز اثری از آن قدرت پوشالی باقی نمانده است.

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم در ادامه قیام 19 دی ماه مردم قم در سال 1356 را مورد توجه قرار داد و گفت: در آن روز تعداد کمی از افراد به شهادت رسیدند اما این حادثه به عنوان نقطه عطفی در تاریخ انقلاب موجب برانگیختگی ملت شد و ایرانیان بسیاری با گام نهادن در مسیر شهدای 19 دی، خون خود را برای آبیاری نهال انقلاب نثار کردند.

وی اضافه کرد: بخشی از زمان دوره‌های بصیرت‌افزایی باید به شنیدن سرگذشت اقوام گذشته اختصاص داده شود تا موجب عبرت و درس گرفتن از سرنوشت آن‌ها باشد.

 

صداقت در خدمت‌رسانی مهم‌ترین وظیفه است

آیت‌الله علوی گرگانی با بیان اینکه عنصر صداقت در خدمت‌رسانی از اهمیت والایی برخوردار است ابراز کرد: باید همواره قدر نعمت‌هایی را که خداوند در اختیار ما نهاده است بدانیم؛ یکی از این برکات نعمت ولایت است که تا وقتی قدر و منزلت آن را رعایت کرده و در دفاع از این حقیقت الهی تلاش کنیم، خداوند نیز سایه ولایت را بر سر ما حفظ کرده و زندگی سعادت‌مندانه ملت ایران را تضمین خواهد کرد.

انتهای پیام/78004/ع30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول