اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر گمرک شهرستان بیله‌سوار مطرح کرد

صادرات 84 هزار تن کالا از گمرک بیله‌سوار

خبرگزاری فارس: مدیر گمرک شهرستان بیله‌سوار گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 84 هزار تن کالا از گمرکات شهرستان بیله‌سوار به خارج از کشور صادر شده است.

صادرات 84 هزار تن کالا از گمرک بیله‌سوار

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احد محمدی پنج‌شنبه شب در جلسه توسعه صادرات شهرستان بیله‌سوار که در فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: این کالاها به ارزش 56 میلیون دلار در 9 ماهه امسال از طریق گمرک بیله‌سوار به خارج از کشور صادر شده است.

وی ادامه داد: این رقم صادرات نسبت به سال گذشته 50 درصد افزایش نشان می‌دهد که اغلب مواد صادراتی نیز مواد پلاستیکی، سیب‌زمینی، شیشه، مصالح ساختمانی و... بوده است.

این مسئول مقصد کالاهای صادراتی استان را جمهوری آذربایجان، نخجوان، گرجستان، روسیه و گنجه اعلام کرد و افزود: با وجود تهدیدات دشمن، شاهد افزایش تقاضا برای خرید و استفاده از کالاهای ایرانی هستیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: از نظر وزنی صادرات کالا از گمرک بیله‌سوار 30 درصد و از نظر ارزش نیز 49 درصد رشد نشان می‌دهد.

وی به آخرین وضعیت ترانزیت کالا از گمرکات بیله‌سوار اشاره و تصریح کرد: 600 هزار تن کالا به ارزش 19 میلیارد تومان از گمرک بیله‌سوار ترانزیت شده که یک افزایش 30 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیر گمرک شهرستان بیله‌سوار، سهم گمرک بیله‌سوار را از ورود مسافران خارجی 623 هزار نفر اعلام کرد و بیان داشت: حدود 557 هزار نفر از آنها تبعه کشورهای خارجی بودند که در این زمینه نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل، افزایش 15 درصدی را شاهد هستیم.

محمدی اضافه کرد: با وجود افزایش حجم صادرات و همچنین واردات، گمرک بیله‌سوار توسعه مطلوبی نیافته که با حمایت دولت خدمتگزار در دو سال اخیر طرح توسعه گمرک بیله‌سوار مدنظر قرار گرفته، به طوری که بیش از 7 میلیارد و 100 میلیون تومان برای توسعه گمرک بیله‌سوار نیز اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی در پایان یادآور شد: ‌از این رقم 4 میلیارد تومان تاکنون هزینه شده که شامل محوطه‌سازی سالن تجاری، سر درب آنها، سالن مسافری، محوطه و برخی اماکن ضروری بوده است.

انتهای پیام/62001/ذ20/چ3000 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول