اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جلسه دفاع از طرح مطالعه تقاطع‌های غیر همسطح مطرح شد

کاهش ترافیک با اجرای طرح تقاطع‌های غیر همسطح در زاهدان

خبرگزاری فارس: اجرای طرح تقاطع‌های غیر همسطح در سه نقطه از شهر زاهدان در صورت تصویب نهایی و تأمین اعتبار می‌تواند در کاهش حجم ترافیک شهر بسیار موثر واقع شود.

کاهش ترافیک با اجرای طرح تقاطع‌های غیر همسطح در زاهدان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری زاهدان صبح امروز در نخستین جلسه دفاع از طرح مطالعه و طراحی تقاطع‌های غیر همسطح شهر زاهدان با هدف برطرف کردن مشکلات ترافیکی اظهار داشت: طرح مطالعه و طراحی تقاطع‌های غیر همسطح شهر زاهدان با در نظر گرفتن طرح جامع حمل و نقل و ترافیک و طرح تفصیلی شهر توسط مشاوران گذر راه در دست بررسی است که فاز نخست این مطالعات صورت پذیرفته و درحال انجام مراحل اولیه خود می‌باشد.

فیض‌محمد ریگی با اشاره به این‌که اجرای طرح مذکور دارای بار مالی بسیاری است، افزود: در این طرح سعی شده ابتدا اماکن دارای بار ترافیکی بالا مورد مطالعه و بررسی قرار گیرند.

وی یکی از شاخصه‌های مهم در پیشرفت شهرها را موضوع حمل و نقل مسافران و جابه‌جایی شهروندان عنوان کرد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری زاهدان بیان کرد: اجرای این طرح بار مالی زیادی را به شهرداری تحمیل خواهد کرد لذا با در نظر گرفتن افق‌های 20 ساله سعی شده در آن تمامی موارد استراتژیکی نیز پیش‌بینی و مورد توجه قرار گیرد تا در آینده با مشکل مواجه نشویم.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری زاهدان نیز در ادامه این جلسه گفت: طرح جامع حمل و نقل و ترافیک، مراحل پایانی خود را طی می‌کند وسعی شده با در نظر گرفتن برنامه‌های بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت برای مرتفع شدن گره‌های ترافیکی شهر اقدام شود.

محمود دشتی یکی از راه‌های حل مشکلات ترافیکی را، احداث تقاطع‌های غیر همسطح ذکر کرد و افزود: با توجه به پیشنهادهای شهرداری و همچنین هزینه‌های هنگفتی که اجرای این طرح در پی خواهد داشت، اجرای این طرح با اولویت‌بندی اماکن پر تردد و دارای مشکل ترافیکی بالا باشد و به همین منظور ابتدا تقاطع‌های خیابان شهید میرحسینی و شهید طباطبایی، تقاطع خیابان ثارالله و میدان کوثر و تقاطع خیابان امام خمینی (ره) و شهید مزاری برای اجرای طرح انتخاب شده‌اند.

یکی از اساتید دانشگاه و مشاور شهرداری زاهدان نیز با تأکید بر انجام امور با کم‌ترین هزینه اظهار داشت: در شرایط فعلی و با توجه به بحران مالی موجود باید طوری عمل شود که اجرای این‌گونه پروژه‌ها با صرف حداقل هزینه‌ها انجام شوند.

میرآبی مقدم اضافه کرد: اجرای تقاطع‌های غیر همسطح در راستای بازگشایی گره‌های ترافیکی بسیار مطلوب و کارگشا است اما با توجه به محدودیت‌های مالی موجود بحث اجرای آن باید به عنوان آخرین گزینه در نظر گرفته شود.

وی گفت: با توجه به این‌که این جلسه با هدف رفع مشکلات ترافیکی و به عنوان نخستین جلسه برای دفاع از طرح ارائه شده تشکیل شده، بهتر است مشاوران گذر راه ابتدا تمامی راه‌حل‌ها و سایر شیوه‌های کارآمد را مورد توجه و بررسی و تبادل نظر قرار دهند تا در صورت عدم نتیجه به موضوع تقاطع‌های غیر همسطح پرداخته شود.

در این جلسه مطرح شد: هزینه اجرای طرح تقاطع‌های غیر همسطح در سه نقطه از شهر زاهدان 3 میلیارد تومان است که در صورت تصویب نهایی و تأمین اعتبار می‌تواند در کاهش حجم ترافیک شهر بسیار مؤثر واقع شود.

در پایان جلسه با توجه به اهمیت موضوع مقرر شد: مجدداً مشاوران گذر راه در مورد این طرح بررسی دقیق‌تری انجام دهند و موضوع در جلسه تخصصی آتی مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد.

این طرح توسط مشاوران گذر راه به شهرداری زاهدان ارائه شد.

انتهای پیام/75002/غ30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول