اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد خراسان رضوی:

تئاتر در مشهد موقعیت ویژه‌ای دارد/ با شهرداری مشهد اختلاف نداریم

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی گفت: باید انجمن نمایش را طوری تقویت کنیم که جایگاه اصلی خود را پیدا کرده و مردم آن را بشناسند.

تئاتر در مشهد موقعیت ویژه‌ای دارد/ با شهرداری مشهد اختلاف نداریم

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سید سعید سرابی صبح امروز در نشست صمیمی با اهالی تئاتر مشهد در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‎رضوی اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که هنرمندان تئاتر دارند، بحث مالی است که در شرایط امروز مشکل مالی یک مشکل عمومی است.

وی افزود: من به عنوان یک مدیر نباید مشکلات مالی را بهانه کنم و قدمی از پیش برندارم، اما تجربه من در همه عرصه‌هایی که فعالیت داشتم، ثابت کرده که پول همه چیز نیست و نمی‎توان با پول همه کارها را پیش برد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان‌رضوی بیان کرد: با وجود تمام مشکلات و کمبودهای موجود، 8 نفر از همکاران ما در حوزه تئاتر فعالیت دارند که در حوزه‌های دیگر چنین مواردی دیده نمی‌شود و این برای هنرمندان و اهالی تئاتر یک موقعیت مثبت است.

سرابی خاطر نشان کرد: ما باید در طول این دوره هر چند که کوتاه هم باشد جلساتی را برگزار کنیم و در آن به بررسی مشکلات، انتظارات و انتقادات هنرمندان تئاتر بپردازیم تا بتوانیم در این حوزه پیشرفت‌هایی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه انتظارات و خواسته‌های اهالی تئاتر کاملا به جا است، تصریح کرد: باید به تئاتر آنگونه که حقش است توجه شود و ما به تمام مطالباتی که بیان شد، نظیر سالن‌های تئاتر، افتتاح سالن جدید مجتمع امام رضا، ساخت کتابخانه تخصصی و غیره رسیدگی می‌کنیم.

سرابی بیان کرد: تئاتر در شهر مشهد موقعیت کاملا ویژه‌ای دارد و به این موضوع اذعان دارم که شرایط هنرمندان تئاتر مشهد کاملا خاص است و نظیر این شرایط در هیچ شهری دیده نمی‌شود.

وی اظهار داشت: مشهد به دلیل مذهبی بودن جایگاه ویژه‌ای در این عرصه دارد و خوب است که ما از این شرایط و با همین امکانات محدود در تئاتر پیشرفت روزافزونی داشته باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان‌رضوی به شایعه اختلاف این اداره کل با شهرداری مشهد اشاره و خاطر نشان کرد: اینکه گفته شده ما با شهرداری اختلاف داریم کاملا اشتباه است.

وی تاکید کرد: ما هیچ گونه اختلافی با شهرداری نداریم؛ شهردار مشهد به همراه معاونینش به اداره کل آمدند و اولین کسانی بودند که به ما اعلام همکاری کردند.

وی در ادامه به مشکلات انجمن نمایش استان، بیان کرد: با تقویت انجمن نمایش می‌توانیم حجم بسیاری از مشکلاتمان را برطرف کنیم؛ انجمن نمایش باید در رأس قرار بگیرد و جایگاه فرا دستگاهی داشته باشد.

سرابی تصریح کرد: باید در حوزه‌های مختلف فرهنگی هنری یک برنامه کوتاه مدت و بلند مدت داشته باشیم، اداره نمایش و اداره فرهنگ و ارشاد موظف هستند برنامه یک ساله و پنج ساله خود را با عنایت به چشم‌اندازها مشخص کنند و باید تعیین کنند که در یک سال آینده و پنج سال آینده به چه نقطه‌ای می‌خواهند برسند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی خاطر نشان کرد: من خود را موظف می‌کنم که به صورت هفته‌ای یا ماهانه یک بار با اهالی تئاتر جلسه داشته باشیم تا بتوانیم در این جلسات نقاط جدی آسیب تئاتر را بشناسیم و پس از آن به آسیب‌شناسی و حل مسائل و مشکلات بپردازیم.

انتهای پیام/70005/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول