اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در شورای شهر مشهد مصوب شد

اهدای دوچرخه به کارکنان شهرداری مشهد

خبرگزاری فارس: در شورای شهر مشهد شهرداری موظف شد برای جانمایی ایستگاه‌های دوچرخه‌سواری مطالعه کند و در صورت تمایل کارکنان و افرادی که در فرهنگ‌سازی دخیل هستند مانند خبرنگاران یک دستگاه دوچرخه اهدا شود.

اهدای دوچرخه به کارکنان شهرداری مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، در حاشیه یکصد و پنجاه و نهمین جلسه علنی سومین دوره شورای اسلامی شهر مشهد امروز نظریه کمیسیون برنامه و بودجه و کمیسیون حمل و نقل مبنی بر احداث چرخ‌بند و اهدای دوچرخه مطرح شد.

سید اسماعیل مفیدی، رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و امور اداری شورای شهر مشهد اظهار کرد: در این نظریه آمده است که کارکنان شهرداری با دریافت تسهیلات و کسر حقوق دوچرخه دریافت کنند اما به نظر بنده برخی از کارکنان تمایل ندارند تا از دوچرخه استفاده کنند در این صورت به چه مجوزی شهرداری آنها را مکلف به استفاده از دوچرخه می‌کند.

وی افزود: اگر قرار است دوچرخه به صورت رایگان در اختیار این کارکنان قرار داده شود این باید برای تمام شهروندان لحاظ شود.

غلامرضا خواجی، رئیس کمیسون مشارکت‌های کلان اقتصادی شورای شهر مشهد اظهار کرد: در این طرح آمده است که در راستای ترغیب کارکنان دوچرخه به آنها داده می‌شود و اجبار و ضرورتی در آن نیست و در ادامه این طرح که 50 درصد از قیمت دوچرخه به صورت کسر از حقوق کارمندان پرداخت شود در صورت تمایل آنها به دریافت دوچرخه است.

وی خاطر نشان کرد: استفاده از دوچرخه سبب کاهش آلودگی هوا و ترافیک شهر می‌شود و در این راستا باید استفاده از آن فرهنگ‌سازی شود و این طرح سبب فرهنگ‌سازی در بین مردم می‌شود و بنده نظر موافقی به این طرح دارم.

علی‌اصغر شمقدری،عضو کمیسیون حمل و نقل وترافیک شورای شهر مشهد گفت: برای دوچرخه‌سوار مهم‌ترین موضوع استفاده از چرخ‌بند است و ایجاد چرخ‌بند از دادن دوچرخه مهم‌تر است و در طرح آمده که در ایستگاه‌های قطار شهری چرخ‌بند احداث شود اما روند اجرای آن کند است و بنده موافق به قسمت دوم طرح در مورد 50 درصد کسر حقوق قیمت دوچرخه نظر موافقی ندارم.

عباس شیرمحمدی، رئیس شورای شهر مشهد اظهار کرد: شورای شهر نمی‌تواند مصوبه‌ای مبنی بر کسر حقوق کارکنان شهرداری بگذارد و خلاف مقررات است و موضوع دوم اجرای خطوط دوچرخه‌سواری جزو مصوبات شورای شهر است زیرا اگر محل مناسب دوچرخه‌سواری وجود نداشته باشد مخاطرات جانی برای دوچرخه‌سوار را در پی دارد.

در پایان با اصلاح طرح مورد نظر شهرداری موظف شد برای جانمایی ایستگاه‌های دوچرخه‌سواری مطالعه کند و در صورت تمایل کارکنان و افرادی‌که در فرهنگ‌سازی دخیل هستند مانند خبرنگاران یک دستگاه دوچرخه اهدا شود و شرایط تامین بودجه آن را شهرداری به تصویب شورای شهر برساند.

انتهای پیام/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول