اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره حمل و نقل و ترافیک شهرداری زنجان:

پارک‌بان‌های مکانیزه زنجان از راه می‌رسند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره حمل و نقل و ترافیک شهرداری زنجان از عملیاتی شدن طرح مکانیزه پارک‌بان‌های شهر زنجان تا پایان سال‌جاری خبر داد.

پارک‌بان‌های مکانیزه زنجان از راه می‌رسند

ناصر احمدصفا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به تغییر به وجود آمده در طرح پارک‌بان‌های شهر زنجان اظهار داشت: پارک‌بان‌های شهر زنجان به صورت مکانیزه اجرا می‌شود.

وی قطع رد و بدل شدن پول بین پارک‌بان و رانندگان را از مزایای مکانیزه شدن پارک‌بان‌ها اعلام کرد و افزود: اجرای این طرح به کمک‌ کارت‌های اعتباری که قابلیت شارژ دارند، عملیاتی می‌شود.

رئیس اداره حمل و نقل و ترافیک شهرداری زنجان تصریح کرد: کارت‌های اعتباری صادر شده به هنگام حضور در خیابان‌هایی که طرح در آنها اجرا می‌شود بر روی شیشه نصب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دستگاه‌های موجود توان استخراج اطلاعات را از کارت‌های صادر شده دارند، اضافه کرد: این دستگاه‌ها در اختیار پیمانکار، ناظران شهرداری و پلیس راهور هم قرار می‌گیرد تا آنها هم بتوانند به تحلیل وضعیت ناشی از اجرای طرح اقدام کنند.

*طرح مکانیزه کردن پارک‌بان‌‌‌‌‌های زنجان در حال طی روند اداری است

صفا به طی روند اجرایی آغاز عملیات طرح مکانیزه پارک‌بان‌ها اشاره کرد و گفت: این طرح در شورای شهر زنجان مصوب شده و در حال حاضر در فرمانداری برای تصویب نهایی است.

وی با بیان اینکه پیمانکار برنده طرح مکانیزه پارک‌بان‌های شهر زنجان پس از ابلاغ نیازمند تجهیز است، ادامه داد: پیمانکار یک ماه زمان برای تجهیز نیاز دارد.

*طرح پارک‌بان در چند خیابان جدید اجرا می‌شود

رئیس اداره حمل و نقل و ترافیک شهرداری زنجان محل‌های اجرای طرح مکانیزه پارک‌بان را 15 خیابان قبلی اعلام کرد و افزود: طرح پارک‌بان در چند خیابان جدید هم اجرا می‌شود.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس در مورد وضعیت نیروهای قدیمی پارک‌بان با تعویض پیمانکار طرح گفت: پیمانکار طرح پارک‌بان در زنجان تغییر کرده است و از آنجا که این طرح توسط بخش خصوصی اجرا می‌شود، بنابراین چگونگی بکارگیری نیروها بر عهده پیمانکار است.

صفا تصریح کرد: تجربه ثابت کرده است که پیمانکاران معمولاً از تجربه نیروهای قبلی در اجرای طرح پارک‌بان استفاده می‌کنند.

*تعریف 1600 جای پارک در خیابان‌هایی که طرح پارک‌بان اجرا می‌شود

وی از تعریف یک‌هزار و 600 جای پارک در سطح خیابان‌های شهر زنجان خبر داد و افزود: به ازای هر 35 جای پارک باید یک پارک‌بان وجود داشته باشد.

وی تصریح کرد: پارک‌بان‌های محل‌های شلوغ به ازای هر 15 جای پارک تعریف شده است.

رئیس اداره حمل و نقل و ترافیک شهرداری زنجان از تعریف شرایطی خاص در جذب پارک‌بان برای پیمانکار خبر داد و اضافه کرد: از آنجا که طرح پارک‌بان در تماس و برخورد مداوم با مردم هستند، باید شرایط خاصی مانند دیپلم، عدم سوء سابقه و گواهینامه موتور یا اتومبیل را داشته باشد.

وی با اشاره به زمان‌بر بودن فرهنگ‌سازی استفاده از کارت توسط رانندگان گفت: پیمانکار طرح مکانیزه پارک‌بان شش ماه زمان دارد تا استفاده از کارت را توسط رانندگان فرهنگ‌سازی کند.

صفا تاکید کرد: تا جا افتادن کامل استفاده از کارت توسط رانندگان، پیمانکار اجازه دارد از قبض در این مورد استفاده کند.

انتهای پیام/73004/ع40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول