اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی مازندران مطرح کرد

مشکل تجار عوارض گمرکات 50 درصدی با ارز مبادله‌ای است

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران گفت: در دو ماه اخیر با چالش‌هایی در صادرات مواجه شدیم و عمده‌ترین مشکل تجار عوارض گمرکات 50 درصد با ارز مبادله‌ای است.

مشکل تجار عوارض گمرکات 50 درصدی با ارز مبادله‌ای است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، غلامرضا عشریه بعد از ظهر امروز در جلسه پیگیری مذاکرت و توافق سفر هیئت تجاری و بازرگانی به کشور چین در سالن کنفرانس اتاق بازرگانی اظهار داشت: سفرهایی که به همراه تجار صورت می‌گیرد در این سفرها بخش خصوصی متحمل هزینه‌هایی می‌شود و به دنبال نتیجه است تا مشکلات استانی و کشوری حل شود.

وی افزود: در دو ماه اخیر با چالش‌هایی در صادرات مواجه شدیم و عمده‌ترین مشکل تجار عوارض گمرکات 50 درصد با ارز مبادله‌ای است.

عشریه به بزرگ‌ترین مشکل بازرگانان اشاره کرد و تاکید کرد: انتقال پول بزرگ‌ترین مشکل بازرگانان است و دشمن خواسته‌اش این است که اقتصاد ما را زمین‌گیر کند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران اذعان داشت: بازرگانان با تمام این مشکلات کار صادراتی انجام می‌دهند و متوقف نمی‌شوند و باید دشمن را در این زمینه مأیوس کنیم.

وی افزود: در کشورهای زیادی برای صادرات بازرگان بدست آوردیم اما در حال حاضر برای این کشورها مقرون به صرفه نیست و رقبای ما بدون تلاش جایگزین ما در کشورهای CIS خواهند شد.

عشریه تاکید کرد: بازرگانان عوارض گمرکاتی که باید تحویل دهند با قیمت امروز ضرر می‌کنند و نمی‌توانند در آن بازارها شرکت کنند.

انتهای پیام/86016/ش/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول