اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان:

سلفچگان پنجمین گمرک درآمدزای ایران است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان گفت: منطقه اقتصادی سلفچگان در زمینه تجارت توانسته است رتبه پنجم درآمدزایی را در میان گمرک‌های کشور کسب کند.

سلفچگان پنجمین گمرک درآمدزای ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، عبادالله کامکار ظهر امروز در نخستین همایش ملی بندر خشک که در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان برگزار شد این منطقه را مرکز علم و تولید کشور نامید و ابراز کرد: بخش خصوصی سرمایه‌گذاری خوبی در این منطقه داشته و کار آن‌ها قابل تقدیر است.

وی افزود: مدیران و مسئولان استان قم و کشور همکاری خوبی در زمینه پیشرفت و توسعه منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان داشته‌اند و امیدواریم این حمایت‌ها همچنان ادامه یابد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان با بیان اینکه 60 درصد صنایع کشور در همجواری این منطقه قرار دارند گفت: زیرساخت‌هایی که در این منطقه فراهم شده‌اند حضور سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی را تسهیل می‌کند.

وی خط راه آهن را یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های منطقه سلفچگان دانست و خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های موجود سبب شد سه گروه از سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان برتر ایتالیایی در این منطقه مستقر شوند.

کامکار ادامه داد: منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان تاکنون توانسته است رتبه‌های خوبی را در عرصه‌های مختلف تولید و اقتصاد کسب کند و ویژگی‌های خاصی نسبت به سایر مناطق اقتصادی دارد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان با تاکید بر تأمین بسترهای لازم برای سرمایه‌گذاری بیشتر در این منطقه بیان داشت: طی دو سال گذشته سلفچگان رتبه برتر تولید را در بین مناطق آزاد کسب کرده است و در زمینه تجارت هم، پنجمین گمرک درآمدزای کشور محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: روند صعودی مبالغ واریزی به خزانه از طریق فعالیت‌های اقتصادی در سلفچگان بسیار خوب بوده به طوری که از 20 میلیارد تومان در سال‌های گذشته به 600 میلیارد تومان رسیده است.

کامکار با اشاره به مطالبات مقام معظم رهبری در زمینه سیاست‌های کلان اقتصادی کشور گفت: حمل و نقل ریلی در دستور کار مسئولان قرار گرفته و رویکرد روان‌سازی جریان تجارت از طریق حمل و نقل ترکیبی در دولت وجود دارد.

انتهای پیام/78004/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول