اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نائب رئیس کمیسیون بودجه مجلس:

مالیات بر ارزش افزوده در ایران، مالیات بر مصرف است

خبرگزاری فارس: نائب رئیس کمیسیون بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قانون مالیات بر ارزش افزوده متناسب با تعریفش اجرایی نمی‌شود، گفت: در ایران این قانون، نوعی مالیات بر مصرف است.

مالیات بر ارزش افزوده در ایران، مالیات بر مصرف است

غلامرضا تاجگردون امروز در گفت‌و‌‌گو با خبرنگار فارس در گچساران با اشاره به نشست اخیر خود با بازاریان و اصناف این شهرستان و با بیان اینکه برگزاری این جلسات اثرگذار و مثبت است، اظهار کرد: تبادل نظر، بیان مشکلات و بازگو کردن مسائل روز جاری مملکت تأثیرگذار و مهم است.

نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی افزود: جامعه‌ای که در آن حرفی زده نشود و راکد باشد، لجن می‌گیرد و برای این جامعه لجن‌گرفته کاری نمی‌شود کرد، باید آن را خراب کرد.

مسئولان حق ندارند از نقد و انتقاد ناراحت شوند

تاجگردون با بیان اینکه نقد باید شنیده شود، ابراز داشت: گفتن مطالب و مشکلات در کشور لازم و ضروری بوده و همیشه همه جا گفته‌ام که مسئولان حق ندارند از نقد و انتقاد ناراحت شوند.

نائب رئیس کمیسیون بودجه مجلس تأکید کرد: یک مسئول نباید از شنیدن گلایه و ناسزای مردم ناراحت و دلگیر شود، من برخی موارد به شوخی به مسئولان می‌گویم حقوق شما نسبت به مردم بیشتر است پس باید بیشتر ناسزا بشنوید.

تاجگردون ادامه داد: یک مسئول حق ندارد ناراحتی خود را از نقد و انتقاد مردم در رفتار و عملکرد خود بروز دهد.

وی عنوان داشت: شنیدن مشکلات بازاریان در تصمیم‌گیری‌های من به عنوان یکی از تصمیم‌گیرنده‌های مجلس تأثیرگذار خواهد بود.

سهم مالیات بر ارزش افزوده در گچساران به نسبت دیگر نقاط استان زیاد است

تاجگردون با بیان اینکه رئیس مجمع امور صنفی گچساران و بازاریان این شهرستان در زمینه مالیات بر ارزش افزوده شبهات و نارضایتی‌هایی داشتند، گفت: با مطالعه و بررسی جدول مالیاتی به نظر می‌رسد که در جدول توزیع مالیات بین شهرستان‌ها، متناسب با درآمد حاصله در شهرستان‌های استان، سهم گچساران زیاد است.

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس با تأکید بر اینکه این موضوع از هم‌اکنون باید به عنوان یک مطالبه جدی پیگیری شود، افزود: این مسئله به دلیل منظور کردن و حساب کردن درآمد تجمعی شهر در تعیین مالیات است.

تاجگردون با تأکید بر اینکه مالیات حق عمومی جامعه بوده و باید پرداخت شود، عنوان داشت: رشد مالیات بر ارزش افزوده باید کمتر شود.

نائب رئیس کمیسیون بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در ایران بر خلاف تعریف مالیات بر ارزش افزوده، این مالیات در ایران نوعی مالیات بر مصرف است به همین دلیل ما نمی‌توانیم قانون مالیات را به خوبی اجرایی کنیم.

تاجگردون با بیان اینکه این ایراد قانون است، گفت: در دنیا وقتی مالیات بر ارزش افزوده کامل اجرایی می‌شود، عدد دیگر مالیات‌ها کم می‌شود.

وی ادامه داد: در گلایه بازاریان نسبت به پرداخت مالیات بر ارزش افزوده، این ایراد و اشکال در سطح کشور و در قانون مالیات وجود دارد اما در محاسبه میزان رشد مالیات باید تجدید نظر صورت گیرد.

انتهای پیام/82001/ب30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول