اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن همدان:

قوانین مالیاتی کشور ساعتی تغییر می‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن همدان با اشاره به قانون‌های مالیاتی کشور افزود: قوانین به صورت ساعتی تغییر می‌کند و این قوانین کوتاه‌مدت باعث آسیب به بخش صادرات خواهد شد.

قوانین مالیاتی کشور ساعتی تغییر می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، سید مجید موسوی پیش از ظهر امروز در سومین همایش تجلیل از صادرکنندگان نمونه شهرستان ملایر با اشاره به اینکه امسال از سوی مقام معظم رهبری با نام سال حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی نام گرفته است، اظهار کرد: در شرایط کنونی کشور همه ما باید برای تحقق این شعار تلاش بیشتری داشته باشیم.

وی با اشاره به تحریم‌های امروز دشمنان در شرایط فعلی تصریح کرد: در حال حاضر صادرات ما شرایط سختی را در زمان تحریم تجربه می‌کند و این تحریم‌ها از اوایل پیروزی انقلاب همراه بوده که این از روش‌های کشور‌های صاحب سرمایه در جهان است.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن همدان بیان داشت: اگر از ما حمایت شود، می‌توانیم تمام این تحریم‌ها را دور بزنیم و در مقابل آن ایستادگی کنیم چرا که با خودباوری و تعهد ما شاهد این بودیم که شرایط سخت‌تری را در گذشته پشت سر گذاشتیم.

وی فرآیند صادرات را در سرنوشت یک کشور بسیار مهم برشمرد و افزود: صادرات در ارزآوری کشور سود بالایی دارد و اهمیت آن بر کسی پوشیده نیست که با این وصف صادرکنندگان ما در شرایط کنونی مسئولیت سنگینی را بر عهده دارند.

موسوی بر همکاری و هماهنگی دولت و بخش خصوصی تأکید کرد و گفت: هر چه تعامل و همکاری میان این دو بخش تقویت شود زمینه پیشرفت و آرامش اقتصادی مهیاتر می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 40 نوع انواع کالا از استان همدان صادر می‌شود، از برخی مشکلات حوزه صادرات سخن گفت و ادامه داد: باید مشکلات سد راه صادرات برداشته شود تا صادرکنندگان با رغبت بیشتری به تولیدات کالا بپردازند.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان همدان در ادامه یادآور شد: 75 درصد صادرات با ارز آزاد انجام می‌شود و باید این مشکلات برطرف شود.

وی در ادامه به قانون‌های مالیاتی اشاره کرد و افزود: قوانین به‌صورت ساعتی تغییر می‌کند و این قوانین کوتاه مدت باعث آسیب به بخش صادرات خواهد شد.

موسوی توسعه پایه مالیاتی را از فرمول‌های مهم در توسعه برشمرد و گفت: بزرگترین مشکل ما متکی بودن به درآمد نفتی است.

وی ادامه داد: امروز توسعه صادرات غیر نفتی امری ضروری برای افزایش صادرات کشور در بخش‌های مختلف است که با افزایش پایه‌های مالیاتی می‌توان صادرات غیر نفتی را گسترش داد.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن همدان در بخش دیگری از سخنانش به مشکلات سیب زمینی استان اشاره کرد و بیان داشت: سالانه یک میلیون تن سیب زمینی در استان همدان تولید می‌شود که 300 هزار تن آن در دست کشاورزان باقی می‌ماند چون جایی برای انبار آن وجود ندارد که این مشکل نیز باید رفع شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر این مقدار تا دو ماه آینده در دست کشاورزان باقی بماند از بین می‌رود و کشاورزان ما دچار ضرر می‌شوند به همین منظور چاره‌اندیشی نسبت به این مشکل یکی از ضروریات است.

انتهای پیام/89013/ر/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول