اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس امور مالیاتی شهرستان تنکابن:

شرکت‌های کشاورزی با ارائه اظهارنامه از مالیات معاف می‌شوند

خبرگزاری فارس: رئیس امور مالیاتی شهرستان تنکابن گفت: اشخاص حقوقی (شرکت‌های فعال در حوزه کشاورزی) فقط در صورت ارائه اظهارنامه در موعد مقرر از معافیت‌های مالیاتی بهره‌مند می‌شوند.

شرکت‌های کشاورزی با ارائه اظهارنامه از مالیات معاف می‌شوند

مهدی خوشروز امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تنکابن اظهار داشت: به استناد قانون مالیاتی کشور همه اشخاص حقیقی، حقوقی و کسانی که دارای درآمدهایی هستند بر اساس قانون شامل معافیت مالیاتی می‌شوند.

وی افزود: شرط برخورداری از معافیت‌های مذکور، تسلیم اظهارنامه در موعد مقرر است و در غیر این صورت از این امکان و مشوق ویژه محروم می‌شوند.

معاون مدیرکل و رئیس امور مالیاتی شهرستان تنکابن گفت: در برنامه پنجم توسعه اقتصادی و اجتماعی، قانونگذار همه دارندگان پروانه کسب و کار را مکلف کرده است که صندوق‌های فروش خود را از شیوه سنتی به مکانیزه تبدیل کنند که در این راستا تمامی هزینه‌های آن به عنوان هزینه‌های قابل قبول توسط امور مالیاتی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اگر واحدهای دارای پروانه کسب و کار از این شیوه استفاده نکنند، نمی‌توانند از معافیت‌های مالیاتی بهره‌مند شوند، بیان داشت: صنوف برای شفاف‌سازی باید بر اساس قانون این کار را به انجام رسانند.

خوشروز اظهار داشت: در بحث درآمدهای حاصله از اجاره املاک، اعم از مسکونی، تجاری و اداری نیز اگر تا موعد مقرر بهره‌برداران اقدام به تسلیم اظهارنامه نکنند نیز از معافیت‌های قانونی محروم می‌شوند.

مدیر امور مالیاتی تنکابن با اعلام اینکه ما در قوانین مالیاتی برای کشاورزی نیز مشوق‌هایی داریم، تصریح کرد: در بخش مالیات‌های مستقیم که بخش کشاورزی را معاف از مالیات می‌داند تاکید شده است اشخاص حقوقی (شرکت‌های فعال در حوزه کشاورزی) فقط در صورت ارائه اظهارنامه در موعد مقرر از معافیت‌های مالیاتی بهره‌مند می‌شوند.

خوشروز با بیان اهمیت درآمدهای مالیاتی در توسعه زیرساخت‌های مهم و مورد نیاز در کشور گفت: به طور کلی قانون‌گذار در تصویب قوانین تلاش کرده است با در نظر گرفتن مشوق‌های مورد نیاز باب شفاف‌سازی در درآمدها و هزینه‌ها را بگشاید زیرا با درک درست از میزان درآمدها و هزینه‌های خرد و کلان بهتر، هدفمندتر می‌توان برای توسعه و رشد و شکوفایی هر منطقه برنامه‌ریزی کرد.

وی با اشاره به اجرای طرح تحول اقتصادی و در پی آن هدفمندی یارانه‌ها گفت: اجرای صحیح این طرح‌ها مستلزم شفاف‌سازی در اقتصاد خرد و کلان هر منطقه است و می‌تواند گام مهمی در تحقق عدالت اجتماعی و بهره‌مندی همه آحاد ملت از امکانات و خدمات مورد نیاز در جامعه باشد.

انتهای پیام/86020/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول