اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتحادیه سنگ‌بران استان اصفهان:

مالیات بر ارزش افزوده، سنگ بزرگ جلوی پای سنگ‌بری دارها

خبرگزاری فارس: رئیس اتحادیه سنگ‌بران استان اصفهان گفت: پیرو مذاکرات متعدد با و پیگیری‌های متعددی که مسئولان استان و کشوری که تاکنون داشتیم هنوز مشکل مالیات بر ارزش افزوده سنگ استان رفع نشده است.

مالیات بر ارزش افزوده، سنگ بزرگ جلوی پای سنگ‌بری دارها

اکبر دفاعی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خمینی‌شهر با اشاره به اینکه صنایع سنگ استان در آستانه تعطیلی جدی قرار دارند، اظهار کرد: موضوع دریافت مالیات بر ارزش افزوده بخش سنگ استان مزید بر علت همه مشکلات تولید سنگ استان شده است.

وی افزود: روش درخواست پرداخت مالیات بر ارزش افزوده توسط مسئولان مالیاتی به صورت ناعادلانه و ظالمانه و غیر قابل پرداخت توسط تولید کنندگان بخش سنگ استان است.

* روش پرداخت مالیات بر ارزش افزوده ناعادلانه است

رئیس اتحادیه سنگ‌بران استان اصفهان تاکید کرد: در صورت اصرار دولت برای دریافت مالیات بر ارزش افزوده به شکل موجود، صنایع سنگ استان به سمت ورشکستگی و تعطیلی جدی حرکت خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه بخش تولید سنگ استان به عنوان سرمایه ملی و بومی محسوب می‌شوند گفت: تولید کنندگان سنگ استان نقش مهمی در ایجاد اشتغال و معضل بیکاری استان دارند، تولیدگران سنگ استان سر بار دولت و جامعه نیستند بلکه برعکس تاکنون کمکی برای حل مشکلات جامعه و استان بوده‌اند.

دفاعی خطاب به مسئولان استان و کشور گفت: ما از شما انتظار کمک نداریم اما سنگ جلوی پای تولیدکنندگان هم نیاندازید، پرداخت مالیات بر ارزش افزوده مانعی برای تولیدکنندگان است.

وی تاکید کرد: از زمان آغاز مالیات بر ارزش افزوده فقط بخش اندکی از تولیدکنندگان سنگ مبلغ مالیات بر ارزش افزوده را دریافت و پرداخت کرده‌اند، اما بخش عمده از تولیدکنندگان در سال‌های گذشته این مبلغ دریافت نکرده‌اند.

رئیس اتحادیه سنگ‌بران استان اصفهان گفت: مسئولان مالیاتی استان تقاضای مبالغ سنگینی بر پرداخت مالیات بر ارزش افزوده از تولید کنندگان سنگ استان را دارند درحالی که توانایی پرداخت این مبالغ برای تولیدکنندگان وجود ندارد چون هزینه مالیات بر ارزش افزوده را دریافت نکرده‌اند.

* تا یک ماه دیگر صنایع سنگ اصفهان تعطیل می‌شود

وی خطاب به مسئولان استان گفت: با تعطیلی کارخانجات سنگ استان تا یک ماه دیگر بخش عمده از نیروی فعال استان بیکار می‌شوند و به همین منظور ناوگان حمل و نقل سبک و سنگین استان دچار مشکل می‌شود.

دفاعی با اشاره به تلاش مسئولان و نمایندگان بخش سنگ اصفهان برای جلوگیری از تعطیلی صنایع سنگ استان گفت: حل مشکل مالیات بر ارزش افزوده توسط خود دولت امکان‌پذیر است.

وی با اشاره به تشکیل جلسه در این زمینه با مسئولان سازمان مالیاتی استان گفت: توافقات ما در این جلسه به صورت شفاهی بود و مسئولان مالیاتی استان درخواست اجرای این قانون و پرداخت یک سوم مبلغ مالیات قطعی تولیدکنندگان سنگ به عنوان اجرای این قانون را دارند.

رئیس اتحادیه سنگ‌بران استان اصفهان افزود: در مجمع عمومی تولیدکنندگان سنگ استان این موضوع مطرح شد و مورد موافقت تولیدکنندگان و اعضا قرار نگرفت، تولیدکنندگان سنگ اعلام می‌کنند که مبلغ مالیات بر ارزش افزوده را از مشتریان خود دریافت نکرده‌اند.

وی تصریح کرد: ما آمادگی کامل داریم با هدف تبعیت از قانون و همکاری با دولت مبلغی را به صورت توافق کتبی به عنوان مالیات بر ارزش افزوده و بدون ثبت نام و تشکیل پرونده محاسباتی سال‌های گذشته پرداخت کنیم.

دفاعی تاکید کرد: تولیدکنندگان سنگ استان برای اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده نیاز به زمان و تأمین زیر ساخت‌های لازم در آینده دارند.

وی اضافه کرد: مسئولان مالیاتی استان می‌تواند به علت اینکه تولیدکنندگان سنگ مبلغ مالیات بر ارزش افزوده را تاکنون دریافت نکرده‌اند به صورت توافقی و نگاه حمایتی در حل مشکل به وجود آمده کمک کنند.

رئیس اتحادیه سنگ‌بران استان اصفهان گفت: مهم‌ترین دغدغه ما است تاکنون تلاش‌های ما در جلسات حضوری و درخواست‌های کتبی با مسئولان استان و کشور جوابگو نبوده و مسئولان هیچ توجهی به بخش تولیدی سنگ نمی‌کنند.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی تولید سنگ استان گفت: به دلیل مشکلات اقتصادی بخش تولید سنگ استان به خودی خود در آستانه تعطیلی قرار دارد و درخواست ما از مسئولان این است که به تسریع در رکود و تعطیلی ما کمک نکنند و دریافت مالیات بر ارزش افزوده تیر خلاص به تولیدکنندگان سنگ است.

انتهای پیام/2301/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول