اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار اردبیل خبر داد

سازمان‌های شهرداری در آستانه انحلال قرار گرفتند

خبرگزاری فارس: شهردار اردبیل گفت:‌ با هدف رفع مشکلات مالیاتی سازمان‌های زیرمجموعه شهرداری منحل شده و یا غیر‌فعال می‌شود.

سازمان‌های شهرداری در آستانه انحلال قرار گرفتند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در جلسه شورای شهر اردبیل که ظهر امروز برگزار شد،‌ ابتدا شهردار اردبیل در این زمینه اظهار داشت: مسائل مالیاتی سال‌هاست که سازمان‌های شهرداری را با چالش جدی مواجه کرده به طوری که غیر از شهرداری سازمان‌های آن سالانه باید مالیات‌های خود را پرداخت کنند در حالی که بسیاری از این سازمان‌ها ضرر‌ده هستند.

صدیف بدری خاطرنشان کرد: از سال‌های گذشته به دلیل بی‌توجهی‌ها این مالیات‌ها انباشته شده به طوری که اخیراً موظف شدیم مالیات‌های میلیونی این سازمان‌ها را به صورت اقساطی و یا نقدی پرداخت کنیم که در این زمینه مشکلات و بار مالی متعددی را برای شهرداری تحمیل کرده است.

وی یادآور شد:‌ به غیر از سازمان اتوبوسرانی که اظهارنامه‌های مالیاتی آنها به دلیل ضرر‌ده بودن تقدیم اداره کل امور مالیاتی استان شده بقیه سازمان‌ها به فکر پرداخت مالیات نبودند به طوری که در سال‌های گذشته از سوی امور مالیاتی مورد بازخواست و جریمه قرار گرفته‌اند.

شهردار اردبیل گفت: ما با رایزنی‌‌هایی که با اداره کل مالیات استان داشتیم از آنها مهلت خواستیم تا نسبت به پرداخت و تقسیط این پرداختی‌ها اقدام کنند اما برای بخشودگی جرایم هیچ راه حل قانونی پیدا نشد چرا که ما امور مالیاتی را مقصر نمی‌دانیم که چرا بر اساس قانون می‌خواهند مالیات دریافت کنند.

بدری به نشست اخیر شهرداری‌های مراکز استان‌ها در تهران و حضور معاون امور مالیاتی این سازمان اشاره کرد و بیان داشت: در نظام جامع مالیاتی که در مجلس در حال بررسی است دولت در لایحه خود باز هم سازمان‌های شهرداری را معاف از مالیات نکرده و در این باب ما همچنان با مشکلات و معضلاتی روبه‌رو هستیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول در پایان سخنان خود اذعان داشت: در این زمینه معاون امور مالیاتی پیشنهاد کردند که شهرداری‌ها کار خود را به سازمان‌ها واگذار نکنند و در دو شیوه یا به انحلال آن اقدام کنند و یا طوری حسابرسی را انجام دهند که این سازمان‌ها فعالیت‌شان ضرر‌ده نمایان شود.

انتهای پیام/62001/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول