اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کوهبنان خبر داد

برگزاری مراسم بزرگداشت پدر مردم‌شناسی ایران در کوهبنان

خبرگزاری فارس: فرماندار کوهبنان گفت: همایش تجلیل از زنده‌یاد محمود روح‌الامینی پدر علم مردم‌شناسی ایران، 17 اسفند‌ماه سال جاری در این شهرستان برگزار می‌شود.

برگزاری مراسم بزرگداشت پدر مردم‌شناسی ایران در کوهبنان

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، منصور متقی بعد از ظهر امروز در جلسه هم‌اندیشی برگزاری همایش زنده‌یاد دکتر محمود روح‌الامینی‌ بیانگر ظرفیت‌های نهفته برای پیشرفت این شهرستان هستند.

وی بیان کرد: ما باید نهایت سعی خود را به عمل آوریم تا بتوانیم همایشی در خور شان و شخصیت پدر مردم‌شناسی ایران زنده‌یاد دکتر روح‌الامینی در سطح ملی و جهانی برگزار کنیم.

متقی افزود: کوهبنان در گذر تاریخ بزرگانی همچون ابواسحاق‌کوهبنانی، برهان‌الدین کوهبنانی، افضل‌الدین ابوحامد، آیت‌الله سید یحیی جعفری نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه کرمان، مرحوم سید احمد جعفری مفسر قرآن، شاعر و خطیب توانا و ... را در دامان خود پرورش داده، لذا کوهبنان به بام فرهنگی استان کرمان شهرت یافته است.

وی تصریح کرد: تمام مسئولان باید تلاش کنند تا در روز 17 اسفند که روز برگزاری این همایش بزرگ است، تدارکات لازم به عمل آید و همچنین اساتید دانشگاه‌های ایران در رشته مردم‌شناسی و از دوستان دکتر روح‌الامینی دعوت شوند.

امام جمعه شهرستان کوهبنان نیز در این نشست در مورد گرامیداشت یاد و خاطره بزرگانی چون زنده‌یاد روح‌الامینی گفت: برگزاری چنین همایش‌های علمی موجب می‌شود به فرهنگ یک مرز و بوم اهمیت فراوانی داده شود و در حقیقت برگزاری همایش بهانه‌ای است برای اهمیت دادن به علم و شخصیت‌هایی که عمر خود را در راه کسب علوم و معارف اسلامی صرف کرده‌اند بدون اینکه خواستار نام و نشانی از خود باشند.

حجت‌الاسلام عباس صالح‌نیا ابراز داشت: شهرستان کوهبنان با داشتن سابقه فرهنگی و پرورش بزرگانی طی تاریخ در دامان خود توانسته در کسب افتخارات علمی و پزشکی از سوی فرزندان میهن اسلامی سهیم باشد.

وی تصریح کرد: گرامیداشت شخصیت‌هایی همچون دکتر روح‌الامینی به گزارش فارس در این جلسه که با حضور جمعی از اساتید دانشگاه‌های زرند و کوهبنان و مسئولان محلی همراه بود بر برگزاری مسابقه مقاله‌نویسی در مدارس و دانشگاه‌های شهرستان، برگزاری مسابقات مختلف ورزشی به یاد دکتر روح‌الامینی، تهیه آثار این مردم‌شناس برجسته و توزیع در بین مدعوین، برپایی نمایشگاه کتاب در حاشیه همایش و تلاش برای ثبت جایزه ملی مردم‌شناسی و اهدای آن به برترین‌های دانشگاهی در هر سال تاکید شد.

انتهای پیام/80012/ز20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول