اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سبزوار صورت گرفت

سخنرانی صفار هرندی در مراسم بزرگداشت شهدای هویزه

خبرگزاری فارس: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسم بزرگداشت شهدای هویزه گفت:‌ خیزش نهضت بیداری اسلامی دلیل بر کاربردی شدن قیام عاشورا در جهان است.

سخنرانی صفار هرندی در مراسم بزرگداشت شهدای هویزه

به گزارش خبرگزاری فارس از سبزوار، محمدحسین صفارهرندی در مراسم سی و دومین یادواره شهدای مظلوم هویزه و 43 جهادگر شهید شهرستان سبزوار که با حضور جمع کثیری از خانواده‌های معظم شاهد، ایثارگر، جانباز، رزمندگان، روحانیت معزز و اقشار مختلف مردم در محل تالار ورزش با مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: این مکتب عاشورایی بود که رزمندگان اسلام و تربیت‌شدگان اسلام را به آوردگاه شورحسینی آورد تا مانند یاران اباعبدالله تکلیف عاشورایی خود را انجام دهند.

وی با تشریح واقعه کربلا در تجلیل از صبر انقلابی مسلمانان و به ویژه شیعیان تصریح کرد: اجتماع عظیم و شورانگیز شیعیان جهان در اربعین حسینی (ع) نمایش عظیمی از اقتدار پرچم سرخ علوی است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: فلسفه اربعین از دیدگاه زمینی ما، همان مقابله با بدعت‌های عهدشکنان و نیز حمایت و تجدید پیمان با آل الله است.

وی همچنین با تاکید بر اصل ولایت‌پذیری، همسو بودن با اندیشه‌های حضرت امام (ره)، تجدید پیمان با آرمان‌های شهدا و عمل به منویات مقام معظم رهبری را از اصول بلاقید آحاد جامعه ایران اسلامی دانست.

 این فعال سیاسی با اشاره به ندای «هل من ناصر ینصرنی» حضرت سیدالشهداء خاطر نشان کرد: کسانی که از حق دفاع می‌کنند و از هیچ چیز نمی‌هراسند به ندای قافله سالار کربلا لبیک گفته‌اند و این جلوه‌ای از بیداری اسلامی در منطقه است.

صفارهرندی با اشاره به بعد مادی انسان افزود: انسان همیشه دغدغه ترس و حزن را با خود همراه دارد و برای رهایی از آن هر کاری می‌کند و شهدا به ما می‌آموزند تنها راه فرار از این دغدغه‌های مادی گوش دادن به ندای حق تعالی و پیروی از اسلام ناب محمدی(ص) است.

این استاد دانشگاه با اشاره به حوادث و رخدادهای صدر اسلام یادآور شد: در دورانی که اسلام در مجد و اوج قدرت بود فتنه‌گران و منافقان سعی در نابودی آن داشتند و عده‌ای مانند زبیر جایگاهی همسان سلمان در پیشگاه اهل بیت داشتند ، اما فریب فتنه‌گران را خوردند و در مقابل امام زمان خود ایستادند.

وی ادامه داد: در حوادث سال 88 هم آنان که با انقلاب و امام عهد و پیمان داشتند و خود را وارث انقلاب می‌دانستند، فریب فتنه‌گران و منافقان را خوردند و بنده دنیا شدند و در مقابل مقام معظم رهبری ایستادند و حوادث سالهای 78 و 88 را به وجود آوردند که با هوشیاری و بصیرت ملت بخصوص نسل جوان خنثی شد.

صفارهرندی با بیان اینکه حضور امام‌زادگان در شهرهای مختلف ایران نماد تجدید عهد با اسلام و روشنایی بخش شمع تشییع است گفت: حضور قبور شهدا در مکان‌های خاص به خصوص دانشگاه‌ها باعث یادآوری این نکته می‌شود که انقلاب اسلامی به برکت خون شهیدانی زنده است که با نثار جان خود درخت آن را آبیاری کرده‌اند و جوانان ما با زیارت این قبور به عمق حرکت انقلاب که آن رساندن پیام اسلام واقعی است پی می‌برند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: شهدا به جوانان ما این مطلب را می‌آموزند که تا جوانند در راه خدا جهاد کنند و این نکته است که ما امروز می‌بینیم در مساجد، در اعتکاف رجبیه ،ماه مبارک رمضان ،محرم و صفر این جوان‌ها هستند که در عرصه هستند.

وی با اشاره به بازگشت حضرت زنیب (س) و کاروان اسرا از شام به کربلا گفت: اگر اربعین و ذکر مصیبتی که در آن روز خوانده شد نبود کربلا در تاریخ گم می‌شد و اربعین سبب برافراشته شدن پرچم سرخ قیام اسلام در دوران‌های مختلف علیه ستمگران است.

انتهای پیام/70006/خ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول