اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه اردبیل:

ادعای خط امامی بدون ولایت دروغی بیش نیست

خبرگزاری فارس: مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل با بیان اینکه ادعای خط امامی بدون ولایت دروغی بیش نیست، گفت:‌ ما امروز در مسیر تقوا و دینداری به شیوه و مرام باباطاهری و سعدی نیاز نداریم.

ادعای خط امامی بدون ولایت دروغی بیش نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام حسن کاملی‌فر ظهر امروز در نشست مشورتی گزینشگران اردبیل اظهار داشت: مسئولیت در نظام اسلامی با شرط امانتداری و توجه به مبانی اسلامی ـ دینی عجین شده به طوری که حضرت علی (ع) نیز در نامه خود به استاندار آذربایجان تاکید کرده است که ماموریت و مسئولیت وسیله سوء استفاده نیست بلکه وسیله‌ای برای رسیدن به ارزش‌ها، حفظ عدالت و امانتی است که هر کارگزار با خداوند خود عهد و پیمان بسته است.

وی خاطرنشان کرد: در حفظ امانتداری برای پاسداری از نعمت الهی که همان مسئولیت است خداوند امتحانی سخت را برای مسئولان و متولیان امر قرار داده که گاه با نمره عالی در آن قبول می‌شویم و برخی‌ها نیز در این امتحان رفوزه می‌شوند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل از مسئولیت به عنوان یک برهه امتحانی حساس یاد کرد و گفت: اگر این فرصت خدمتگزاری و عهده‌داری مسئولیت به بهترین زمینه رشد و تعالی تبدیل شود ما قادر خواهیم بود انجام وظیفه کرده و ماموریت خود را به سرانجام برسانیم.

کاملی‌فر اهمیت و جایگاه حفظ تقوا و پرهیزگاری را در عهده‌داری مسئولیت به عنوان یک خصیصه کارگزاران نظام اسلامی یادآور شد و تاکید کرد:‌ اینکه بخواهیم در رسیدن به این تقوا و پرهیزگاری گوشه عزلت انتخاب کنیم بزرگترین خیانت و سوء استفاده را مرتکب شدیم در حالی که تقوای مثبت در حساس‌ترین شرایط به دست می‌آید.

این مسئول بیان داشت: به واسطه تقواست که در شرایط فتنه با مجهز شدن به عنصر بصیرت می‌توان حق را از باطل تشخیص داد و مشکلات اقتصادی، اجتماعی و معیشتی بسیاری را از سر گذراند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل افزود: بسیاری از انسان‌ها از تقوا و پرهیزگاری برخوردار هستند اما فاقد بصیرت می‌باشند که قطعاً خسر الدنیا و آخرت هستند چرا که نتوانستند در غبار روزگار و فتنه‌ها حق را از باطل تشخیص دهند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کاملی‌فر تصریح کرد:‌ در تاریخ عاشورا تنها 72 تن از یاران امام حسین (ع) ماندگار شدند و بعد از 14 قرن شان و عظمت آنها متجلی است در حالی که نامی از توابین و قیام‌های بعد از عاشورا به میان نمی‌آید و تنها نامی ظاهری از آنها باقی مانده است.

وی ادامه داد: این 72 تن در نیم روز یاری حجت حق چنان درجه و مرتبتی یافتند که بشر به جایگاه آنها غبطه می‌خورد و اگر امروز گریه‌ای در عزای آنها سر می‌دهیم دارای این مفهوم است که اعلام وفاداری و تبعیت از آرمان حسین می‌کنیم و از دشمنان نیز تبری می‌جوییم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل یادآور شد: ما نیز باید امروز حجت حق را بشناسیم و با مفهوم ذهنی به دفاع و حمایت از آن نپردازیم بلکه یقین داشته باشیم که حجت حق امروز در روی زمین امام خامنه‌ای است و به یقین باید تبعیت از امام عصر خود را یک تکلیف و وظیفه‌ای حقیقی برای خود بدانیم.

کاملی‌فر شرط توحید را پذیرش امامت و ولایت برشمرد و عنوان کرد: هر کس مدعی خط امام و ولایت است باید سخنان رهبر معظم انقلاب برای او فصل‌الخطاب باشد و هرگونه حرکتی خلاف این ادعایی دروغین است.

این مسئول افزود: ضربه‌ای که اسلام از بی‌بصیرتی خواص در طول تاریخ دیده هرگز از کفار نخورده است و باید همیشه به دو عنصر بصیرت و ولایت‌مداری آراسته باشیم و اجازه ندهیم از این مسیر گمراه شویم.

این استاد حوزه و دانشگاه به حساسیت شغل گزینشگری اشاره کرد و گفت: در منشور حکومت‌داری حضرت علی (ع) به مالک اشتر به دو موضوع اساسی ایجابی و سلبی در امر گزینش تاکید شده است که در بحث ایجابی اصالت، پاکی و صلاحیت خانوادگی شرط انتخاب و گزینش افراد یاد شده و در بحث سلبی نیز تاکید شده است که از مشاوران امین که وابسته به رژیم‌های فاسد و فاسق نباشند باید استفاده کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کاملی‌فر در‌ پایان سخنان خود اذعان داشت: باید کسانی را انتخاب کرد که کم خرج، پر‌تلاش و دارای نفوذ باشند و از انتخاب افراد پرهزینه و فاقد وجهه عمومی ضرورت دارد پرهیز شود.

انتهای پیام/62001/ح40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول