اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه و دانشگاه:

شهدا دایه‌داران صیانت از ولایت بودند/ حرف از شهدا مبنای دینداری است

خبرگزاری فارس: استاد حوزه و دانشگاه حرف از شهدا را مبنای دینداری دانست و گفت: شهدا دایه‌داران صیانت از ولایت بودند.

شهدا دایه‌داران صیانت از ولایت بودند/ حرف از شهدا مبنای دینداری است

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، حجت‌الاسلام مهدی دیانی صبح امروز در گرامیداشت شانزدهمین یادواره شهادت شهید جانباز سید مجتبی علمدار که در حسینیه عاشقان کربلای مرکز مازندران برگزار شد، با بیان احادیثی از ائمه اطهار، خصوصیات بارز شهدا را ولایت‌مدار بودنشان دانست و اظهار داشت: درس زندگی را باید از شهدا آموخت.

وی در بیان حدیثی از امامان معصوم، که یاران سید الشهدا نمونه شهدای عالمند، ادامه داد: اگر هم‌نشینان رزمنده‌های اسلام مانند ایثارگران و جانبازان تقوا پیشه کنند اجرشان در نزد خداوند محفوظ است.

استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر اینکه یاد و خاطر شهدا باید در اعمال و رفتار دوستدارانش مشخص باشد، تصریح کرد: شهید احمدی‌روشن‌ها در عمل نشان دادند که منشأ ایثار، جهاد و شهادت در راه علم هستند.

دیانی افزود: اثرگذاری عمل شهدای هسته‌ای تا حدی بود که بعد از شهادت آنان جوانان زیادی برای ادامه اهداف شهدا پیشگام شدند.

وی به از جان گذشتگی رزمندگان دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: دوران دفاع مقدس رزمندگان بسیجی، دنیا طلب نبوده و خود را درگیر کارهای روزمره نمی‌کردند و با آگاهی به اینکه در حد مرگ معابر و خاکریزها را برای مقابله با دشمن می‌گذراندند و مردانه می‌جنگیدند.

این شخصیت حوزوی با بیان اینکه رزمندگان اسلامی در دوران دفاع مقدس برای صیانت از ارزش‌های اسلامی و حفاظت از جایگاه ولایت خاکریزهای زیادی را ایجاد می‌کردند و از جان مایه گذاشتند، بیان داشت: چطور شد که در فتنه 88 دشمن تمام خاکریزها را تخریب کرد و به ولایت نزدیک شد و در آخرین خاکریز که قیام مردمی بود نتوانست کارش را پیش ببرد.

دیانی اظهار داشت: شهدا دایه‌داران صیانت از ولایت بودند.

وی با تاکید بر اینکه حرف از شهدا مبنای دینداری است، خاطر نشان کرد: اگر شهادت‌طلبی به فراموشی سپرده می‌شد دیگر 9 دی، خیزش‌ها و بیداری اسلامی در جهان صورت نمی‌گرفت.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: حضرت فاطمه زهرا(س) قصه رزم حضرت علی(ع) و حمزه را برای امام حسن مجتبی(ع) بیان می‌کرد، امیر مؤمنان بعد از شهادت حضرت فاطمه(س) از رشادت‌های عمار سخن می‌گفت، مالک نیز راوی ایثارگری‌ها می‌شد و حضرت زینب نیز رشادت‌ها و شهادت سید‌الشهدا را مطرح می‌کردند.

وی متذکر شد: در جامعه بیش از این که مبانی تکرار شود باید از مصادیق شهدا سخن بگوئیم تا اثرگذار باشد.

دیانی با بیان اینکه رزمندگان اسلام در مناطق عملیاتی اجازه نمی‌دادند واقعه احد تکرار شود، خاطر نشان کرد: ایثارگران و شهدای دوران دفاع مقدس حامی ولایت بودند و تا آخرین نفس برای صیانت از ولایت مبارزه می‌کردند.

وی اظهار داشت: ولایتمداران رشد یافته‌های مکتب حضرت زهرا(س) هستند و هر فردی باید قطعه احد زمانه خود را بشناسد تا از ولایت رها نشود.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه زندگی شهدا با سیره ائمه معصومین عجین می‌شود، گفت: جانباز شهید سید مجتبی علمدار به سید الشهدا و مادرش حضرت فاطمه زهرا(س) ارادت داشت و ولایت‌پذیری را از مکتب این خاندان آموخت.

وی با تاکید بر اینکه نباید اجازه دهیم تا به ارزش‌های اسلامی و انسانی ما که ولایتمداری است، اهانت شود، یادآور شد: ولایتمداری را باید از حضرت فاطمه زهرا(س) در کوچه‌های بنی‌هاشمی و عبدالله ابن حسن 11 ساله در حفاظت از سیدالشهدا بیاموزیم.

به گزارش فارس، گرامیداشت شانزدهمین یادواره جانباز شهید سید مجتبی علمدار با اجرای فرزاد جمشیدی انجام شد و با استقبال غیر قابل وصفی از سوی خانواده‌های شهدا، ایثارگران، بسیجیان، همرزمان شهید و مردم و مسئولان مازندران در حسینیه عاشقان کربلای مرکز مازندران برگزار شد که در حاشیه این یادواره شهید مراسم نوحه‌خوانی و سینه‌زنی توسط مداح اهل بیت علی یزدانی انجام و نمایشگاهی از یادمان شهید علمدار این ذاکر اهل بیت(ع) برپا شد.

انتهای پیام/86006/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول