اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست بنیاد نخبگان استان بوشهر خبر داد

شرکت 16 اختراع از بوشهر در جشنواره منطقه‎ای خلیج فارس

خبرگزاری فارس: سرپرست بنیاد نخبگان استان بوشهر گفت: 16 اختراع از استان بوشهر در جشنواره منطقه‎ای نوآوری و شکوفایی خلیج فارس در هرمزگان شرکت می‎کنند.

شرکت 16 اختراع از بوشهر در جشنواره منطقه‎ای خلیج فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، رحیم قاسمیه صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از استان بوشهر 21 اختراع به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود که کمیته داوران 16 اختراع را تایید کرد.

وی تصریح کرد: در مجموع 330 اختراع از استان‎های خوزستان، بوشهر، هرمزگان، فارس و کهکیلویه و بویراحمد به این جشنواره فرستاد شد که کمیته داوری 149 اختراع را تایید کرد.

قاسمیه افزود: نرخ تایید اختراعات استان‎های شرکت کننده در این جشنواره به طور متوسط 45 درصد است در حالی که این نرخ برای استان بوشهر 75 درصد است که این امر نشان دهنده توانمندی جوانان برومند استان بوشهر است.

وی ادامه داد: این جشنواره 28 الی 30 دیماه در هرمزگان برگزار می‏شود و مهلت نام نویسی در آن به پایان رسیده است اما کسانی که موفق به ارسال اختراع خود به جشنواره خلیج فارس نشده‎اند می‏توانند اختراع خود در بخش تجاری‎سازی جشنواره بین‎المللی فجر ارائه کنند.

سرپرست بنیاد نخبگان استان بوشهر یادآور شد: با اطلاع‎رسانی مطلوبی که برای این جشنواره شد، مخترعان زیادی برای شرکت اعلام آمادگی کردند و حضور پررنگی داشتند و مخترعانی که اختراع آنها از سال 85 به بعد ثبت شده می‎توانستند در این جشنواره شرکت کنند.

قاسمیه گفت: 50 شرکت دانش‌بنیان در پارک علم و فناوری خلیج فارس در استان بوشهر فعال است که تلاش می‎کنیم علاوه بر افرادی که اختراعات آنها در جشنواره خلیج فارس تایید شده، تعدادی از این شرکت‎ها را نیز در این جشنواره شرکت دهیم.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره نوآوری و شکوفایی بین‎المللی فجر در بهمن‌ماه بیان کرد: این جشنواره بزرگترین رویداد کشور در حوزه اختراعات، فناوری و تجاری‎سازی است که هر سال 16 تا 19 بهمن‌ماه در تهران برگزار می‎شود.

قاسمیه خاطرنشان کرد: تمام اختراعاتی که در جشنواره‎های منطقه‎ای تایید شدند در بخش تجاری‎سازی این جشنواره شرکت داده می‎شوند.

سرپرست بنیاد نخبگان استان بوشهر گفت: همچنین اولین جشنواره فرهنگی و هنری نخبگان کشور ویژه نخبگان تحت حمایت بنیاد ملی نخبگان 10 و 11 اسفند‌ماه در شیراز برگزار می‏شود.

وی اضافه کرد: نخبگان و استعدادهای برتر در بخش‎های خوشنویسی، ادبی، هنرهای نمایشی، هنرهای تجسمی، عکاسی و بخش ویژه با موضوع طنز می‎توانند در این جشنواره شرکت کنند و مهلت ثبت‌نام برای شرکت در جشنواره تا 20 دی‌ماه است.

قاسمیه تاکید کرد: تلاش ما حضور حداکثری نخبگان استان بوشهر در مجامع ملی است و در این راستا از هیچ کوششی فروگذار نمی‎کنیم.

انتهای پیام/66007/ر30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول