اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار عنبرآباد تأکید کرد

استفاده از ظرفیت تشکل‌‌های کشاورزی در بازاریابی محصولات

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی و عمرانی فرماندار عنبرآباد گفت: استفاده و بهره‌گیری از ظرفیت تشکل‌های بخش کشاورزی تنظیم بازار و بازاریابی، محصولات کشاورزی را از دست دلالان سودجو خارج می‌کند.

استفاده از ظرفیت تشکل‌‌های کشاورزی در بازاریابی محصولات

اسماعیل کمالی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در عنبرآباد با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای ساماندهی محصولات کشاورزی و استفاده از ظرفیت تشکل‌های بخش کشاورزی ضروری است، اظهار داشت: راهکارهای اساسی برای ایجاد حلقه‌ای از تولید تا مصرف را می‌توان با برنامه‌ریزی برای کاشت آغاز کرد.

وی افزود: کشاورزان منطقه جنوب بر اساس میل خود و با تلقی سودآوری محصول اقدام به کشت محصولات مختلف می‌کنند که این امر در برخی مواقع موجب فزونی یک محصول و یا کمبود محصولی دیگر در بازار می‌شود.

خروج بازار از دست دلالان با استفاده از ظرفیت تشکل‌های کشاورزی

کمالی با بیان اینکه این روند سبب ضرر و زیان کشاورز و مصرف کنندگان می‌شود، تصریح کرد: با تشکیل و بهره‌گیری از ظرفیت تشکل‌های بخش کشاورزی که کشاورزان بهره‌برداران اصلی آن‌ها هستند، تنظیم بازار و بازاریابی محصولات کشاورزی را از دست دلالان سودجو خارج می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه هر سال کشاورزان منطقه جنوب کرمان با مشکل بازاریابی مناسب مواجه هستند و موجب وارد شدن خسارت جبران‌ناپذیری به بخش کشاورزی شده است، این امر نیازمند برنامه‌ریزی کلان و مدیریت جامع است.

توسعه کشاورزی با بهره‌گیری از توانمندی‌های تشکل‌های کشاورزی

معاون برنامه‌ریزی و عمرانی فرمانداری عنبرآباد با اشاره به اینکه وضعیت موجود با فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از تولید ملی و کار و سرمایه ایرانی فاصله دارد، گفت: ساماندهی واسطه‌گری محصولات کشاورزی در داخل کشور می‌تواند، توسعه این بخش را در پی داشته باشد.

کمالی اذعان داشت: توسعه بخش کشاورزی با بهره‌گیری از توانمندی‌های تشکل‌های بخش کشاورزی و بخش خصوصی که مدافع حقوق کشاورزان هستند، محقق می‌شود.

بازاریابی محصولات کشاورزی گامی مهم در راستای اشتغالزایی

وی با اشاره به اهمیت برنامه‌ریزی مناسب در راستای بازاریابی فروش محصولات کشاورزی منطقه جنوب افزود: این اقدام گامی مهم در زمینه ایجاد اشتغال در بخش کشاورزی است که محور توسعه منطقه قرار دارد.

کمالی تصریح کرد: یکی از راهکارهای تعادل در بازار محصولات کشاورزی، ایجاد صنایع تبدیلی متناسب با تولید محصولات در منطقه است که این موضوع می‌تواند از طریق سرمایه‌گذاری بخش خصوصی عملیاتی شود.

وی اظهار داشت: ایجاد سامانه هماهنگ در سراسر کشور در راستای کمیت تولید محصولات کشاورزی در فصول مختلف و ایجاد تعادل در بازار بسیار مهم است.

معاون برنامه‌ریزی و عمرانی فرمانداری عنبرآباد گفت: در این زمینه اقدامات زیربنایی ماند ایجاد پایانه صادراتی، گمرک و استانداردها را با جدیت پیگیری می‌کنیم تا کشاورزان بتوانند با آرامش محصولات با کیفیت بالا را به فروش برسانند.

انتهای پیام/80005/ر30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول