اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هیئت رسیدگی به تخلفات صنفی کشاورزی سیرجان افتتاح شد

خبرگزاری فارس: هیئت‌های بدوی و تجدید نظر رسیدگی به تخلفات صنفی کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان سیرجان افتتاح شد.

هیئت رسیدگی به تخلفات صنفی کشاورزی سیرجان افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سیرجان، علی نخعی رئیس دادگستری شهرستان سیرجان ظهر امروز در این آیین اظهار داشت: این هیئت‌ها نقش موثری در راستای رسیدگی به تخلفات بخش کشاورزی و منابع طبیعی دارد که می‌تواند با استفاده از مجرای قانونی متخلفان را جریمه و یا تحویل مقامات قضائی دهد.

وی افزود: هیئت تجدید نظر شامل سه عضو رئیس دادگستری‌، مدیر جهاد کشاورزی و نماینده نظام صنفی کشاورزی‌و هیئت بدوی شامل نماینده جهاد کشاورزی و یکی از قضات و نماینده نظام صنفی مربوط به جهاد کشاورزی و منابع طبیعی است که با رسیدگی دقیق‌تر به هر پرونده متخلف یا شاکیان می‌توانند حدود قانونی را با نظر قوه قضایی اجرا کنند و اجرای حکم ان جنبه قانونی دارد.

نخعی گفت‌: عدم رعایت شئونات شغلی و صنفی‌، سهل‌انگاری در وظایف قانونی‌، عدم رعایت استانداردها‌، اجحاف در حق سایر مشاغل بخش کشاورزی‌، صدور گواهی خلاف واقع‌، اشتغال در کارهای خارج از صلاحیت حرفه‌ای و سوء‌استفاده از عضویت‌ها و موقعیت‌های صنفی و دریافت و پرداخت هر‌گونه مال و یا قبول خدمت خارج از ضوابط از حدود قانونی کار هیئت‌های بدوی است که مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

احمد مسعودی مدیر جهاد کشاورزی سیرجان اظهار داشت: قبل از این نظام صنفی جهاد کشاورزی شامل بخش‌های خدمات‌، بازرگانی و صنعت می‌شد و فعالیت‌های بخش کشاورزی را پوشش نمی‌داد و در سال 89 نظام صنفی کشاورزی در این شهرستان یک هزار و 400 بهره‌بردار بخش کشاورزی را زیر پوشش قرار دارد.

وی ابراز داشت: اکنون که هیئت‌های رسیدگی به تخلفات صنفی راه‌اندازی شده، رسیدگی به امور قانونی آسان‌تر و مدارک متخلف با دقت بیشتری و با استفاده از کارشناسی بررسی می‌شود.

مسعودی افزود‌: با افتتاح این هیئت‌های بدوی کشاورزان و بهره‌برداران در مسیر شوراهای حل اختلاف و دادگستری قرار نمی‌گیرند و سریع به حقوق قانونی خود می‌رسند.

انتهای پیام/80015/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول