اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کوهبنان عنوان کرد

تحول کشاورزی کوهبنان با بهره‌برداری سد محمد رسول‌الله

خبرگزاری فارس: فرماندار کوهبنان گفت: با بهره‌برداری از سد خاکی محمد رسول‌الله(ص) کشاورزی شهرستان کوهبنان متحول می‌شود.

تحول کشاورزی کوهبنان با بهره‌برداری سد محمد رسول‌الله

منصور متقی در حاشیه بازدید معاون وزیر جهاد کشاورزی از سد خاکی محمد رسول‌الله شهرستان کوهبنان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار داشت: در سال 86 با اختصاص بودجه کافی، کار ‏ساخت سد خاکی محمد رسول‌الله شهرستان کوهبنان با ارتفاع تقریبی 23 متر و ‏با بیش از 200 متر طول تاج و هشت متر عرض در روستای کاروان‌گاه ‏آغاز شد.

وی با بیان اینکه با نزولات جوی برف و باران مناسب سد محمد رسول‌الله شهرستان کوهبنان سالانه ظرفیت ذخیره‌سازی یک‌میلیون و ‏‏60 هزار‏‎ ‎متر مکعب آب را دارد، افزود: با بهره‌برداری از این طرح کشاورزی شهرستان متحول می‌شود به گونه‌ای که 120 هکتار از اراضی‏‎ ‎پایین‌دست این سد در اختیار کشاورزان منطقه گذاشته و کشاورزی منطقه از رونق خاصی برخوردار و تعدادی از جوانان جویای کار مشغول به کار می‌شوند.

متقی بیان داشت: عملیات ساخت این سد عظیم که از مصوبات سفر رهبر حکیم و فرزانه انقلاب است با کارفرمایی مدیریت آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان و ‏با پیگیری‌های مدیریت جهاد استان و شهرستان پس از انجام مطالعات ‏لازم در حال اجرا است که امید می‌رود با پایان لوله‌گذاری انتقال آب به زمین‌های پایین دست، این سد در آینده‌ای نزدیک مورد ‏بهره‌برداری قرار ‌گیرد.‏

*تمام تلاش خود را برای تکمیل پروژه به کار می‌بندیم

سیدرحیم سجادی معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی نیز از پیشرفت کار ابراز رضایت کرد و گفت: تمام تلاش خود را برای تکمیل این پروژه مهم به کار می‌بندیم و امیدواریم با تخصیص اعتبار ویژه و تکمیل این سد خاکی در آینده نزدیک شاهد رونق کشاورزی در کوهبنان باشیم.

وی تصریح کرد: با تکمیل این سد زمینه اشتغال تعدادی از جوانان شهرستان نیز فراهم می‌شود که در رونق اقتصادی منطقه نیز اثرگذار است.

سجادی در پایان قول مساعد داد با توجه به کاهش نزولات جوی و خشکسالی‌های پی در پی در کوهبنان و همچنین خشکیدن بسیاری از قنوات و چشمه‌های آب و از طرفی وضعیت نامطلوب و کاهش درآمد کشاورزان، اعتبار ویژه‌ای را به بخش کشاورزی شهرستان اختصاص دهد.

انتهای پیام/80012/ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول