اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بستان‌آباد خبر داد

افزایش 26 درصدی بیمه محصولات کشاورزی در بستان‌آباد

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی بستان‌آباد گفت: مساحت اراضی و باغات بیمه شده در مقابل حوادث طبیعی از جمله سیل، سرمازدگی، یخبندان، زلزله و خشکسالی این شهرستان در سال‌جاری 26 درصد افزایش یافته است.

افزایش 26 درصدی بیمه محصولات کشاورزی در بستان‌آباد

به گزارش خبرگزاری فارس از بستان‌آباد، حسین فروغی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: با برنامه‌ریزی اداره ترویج و تولیدات گیاهی و مشارکت شرکت‌های خدمات فنی و مشاوره‌ای کشاورزی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بستان‌آباد در سال‌جاری، مساحت اراضی زراعی و باغات بیمه شده در مقابل حوادث طبیعی از جمله سیل، سرمازدگی، یخبندان، زلزله و خشکسالی از افزایش 24 درصدی برخوردار شده است.

وی با اشاره به اینکه میزان مساحت اراضی زراعی همچنین باغات بیمه شده شهرستان بستان‌آباد در سال زراعی 91-90 حدود 10 هزار و 108 هکتار بوده است، اضافه کرد: میزان سطح بیمه محصولات زراعی و باغی این شهرستان در سال‌جاری از مرز 13 هزار هکتار فراتر رفته است.

فروغی گفت: در سال زراعی 91 – 90، نزدیک به 10 هزار و 806 هکتار از اراضی زراعی این شهرستان زیرپوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: در اوایل سال زراعی به دلیل عدم بارندگی مناسب اکثر مزارع دیم با مشکل جوانه‌زنی مواجه بوده است و تقریباً تمام مزارع پائیزه در اواخر زمستان و اوایل بهار آغاز به جوانه‌ز‌نی و رشد کرده‌اند که این امر موجب خسارت و افت شدید محصول شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بستان‌آباد گفت: براساس بررسی‌های انجام گرفته توسط کارگزاران صندوق بیمه محصولات کشاورزی و کارشناسان این مدیریت، خسارات وارده به بخش زراعی این شهرستان 24 میلیارد ریال برآورد شده بود.

وی گفت: تا آخر آذرماه 2 میلیارد و 800 میلیون ریال غرامت از طریق صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان به بیمه‌شدگان پرداخت شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بستان‌آباد اظهار کرد: سطح زیرکشت غلات شهرستان بستان‌آباد 24 هزار هکتار شامل کشت گندم آبی در سطح 4 هزار و 100 هکتار، گندم دیم در سطح 15 هزار هکتار، جو آبی پائیزه و بهاره در سطح یک‌هزار هکتار، همچنین جو دیم پائیزه و بهاره در سطح 3 هزار و 900 هکتار است.

وی افزود: با توجه به پایین بودن میزان سطوح زیرپوشش بیمه محصولات کشاورزی در این شهرستان، فرهنگ‌سازی و ترویج بیمه در بین کشاورزان بستان‌آباد جزو برنامه‌های اولویت‌دار اداره ترویج این مدیریت قرار گرفته است.

فروغی در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه شهرستان بستان‌آباد در جذب و به‌کارگیری 33 دستگاه خاک‌ورز حفاظتی در بخش کشاورزی در سال گذشته رتبه اول استانی را در این زمینه به خود اختصاص داده است، گفت: غلات، سیب‌زمینی و هویج ‌فرنگی از مهم‌ترین تولیدات این شهرستان در بخش کشاورزی به شمار می‌رود.

انتهای پیام/60001/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول