اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی:/1

جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی رتبه سوم جذب اعتبارات در کشور را دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی گفت: جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی رتبه سوم جذب اعتبارات در کشور را پس از استان‌های خوزستان و فارس دارد.

جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی رتبه سوم جذب اعتبارات در کشور را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سید محمد طباطبایی ظهر امروز در نشست خبری در سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی اظهار کرد: طرح توسعه بخش کشاورزی در سال 90 و 91 از بزرگ‌ترین طرح‌های اجرایی دولت در توسعه کشاورزی با اهداف ارتقای بهره‌وری، افزایش تولید و اشتغال پایدار بوده است.

مدیرکل جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی افزود: بر اساس اعتبارات در قانون برنامه پنجم، 10 درصد صندوق توسعه ملی برای بخش کشاورزی مصوب شده تا اعتبارات عقب افتادگی را جبران کند؛ اما مجلس شورای اسلامی گفته 10 درصد به صورت ریالی در اختیار بخش کشاورزی قرار داده شود که این امر سبب کاهش جدی اعتبارات می‌شود.

طباطبایی خاطر نشان کرد: اهمیت موضوع توسعه کشاورزی سبب شد تا کارگروه ملی در این راستا تشکیل شود که در استان‌های کشور ستاد اجرایی طرح توسعه کشاورزی با ریاست استاندار و در شهرستان‌ها با ریاست فرماندار است.

وی یادآور شد: 278 میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار طرح توسعه کشاورزی در سال 90 بوده و جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی رتبه سوم جذب اعتبارات در کشور را پس از استان‌های خوزستان و فارس دارد.

مدیرکل جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی افزود: در خراسان‌رضوی نگرانی در ارتباط با فرصت کم و میزان بالای اعتبار به خاطر معرفی یک بانک عامل وجود داشت؛ بنابراین به شهرستان‌ها ابلاغ شد تا از اعتباری که برای آنها مشخص شده 30 درصد اضافه‌تر طرح معرفی کنند و این امر سبب شد تا برای اعتبارات سال 91 که به تازگی ابلاغ شده آمادگی کافی ایجاد شود.

طباطبایی اذعان کرد: آمادگی جهاد کشاورزی سبب می‌شود تا سریع‌تر اعتبارات سال 91 جذب شود و اختصاص اعتبار در پنج بانک عامل رفاه، سپه، صادرات، کشاورزی، صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی و بانک توسعه تعاون برای تعاونی‌ها است.

وی خاطر نشان کرد: 75 میلیارد تومان از اعتبارات سال 90 برای توسعه صندوق اختصاص پیدا کرده است و 187 میلیارد و 300 میلیون تومان اعتبارات سال 91 است.

مدیرکل جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی خاطر نشان کرد: بیش از 12 هزار و 700 طرح به ستاد شهرستان‌ها معرفی شده که با بررسی‌های صورت گرفته 11 هزار و 700 طرح مصوب و به بانک‌ها معرفی شده است.

طباطبایی افزود: طبق گزارشات جهاد کشاورزی از بانک‌های عامل تا تاریخ 7 دی‌ماه امسال 5هزار و 412 طرح مصوب و 95 درصد اعتبارات ابلاغی اختصاص پیدا کرده که بیش از 75 درصد آن عقد قرارداد در بانک عامل داشته است.

انتهای پیام/70003/خ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول