اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت ریخته‌گری گروه صنعتی تراکتورسازی ایران خبر داد

صادرات بیش از 4 میلیون یورو قطعات ریخته‌گری

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت ریخته‌گری گروه صنعتی تراکتورسازی ایران گفت: از ابتدای امسال تاکنون قطعات ریخته‌گری به ارزش 4 میلیون و 100 هزار یورو به خارج از کشور صادر شده است.

صادرات بیش از 4 میلیون یورو قطعات ریخته‌گری

میریاسین سید شریعت‌دوست امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: طی 9 ماه گذشته انواع قطعات چدنى داکتیل و خاکسترى ریخته به ارزش 4 میلیون و 100 هزار یورو به خارج از کشور صادر شده است.

مدیرعامل شرکت ریخته‌گری گروه صنعتی تراکتورسازی ایران افزود: در مدت مشابه سال قبل ارزش صادرات ریخته‌گری 2 میلیون و 554 هزار یورو بود و این رقم نشان از رشد بیش از 60 درصدی ارزش صادرات از ریخته‌گری در 9 ماه گذشته دارد.

وی، در مورد حجم صادرات از مجموعه تحت مدیریتش نیز گفت: سال گذشته 2 هزار و 353 تن انواع قطعات ریخته‌گری به خارج از کشور صادر شده که این رقم در 9 ماه امسال به 3 هزار و 743 تن افزایش یافته و از رشد 59 درصدی برخوردار بوده است.

شریعت‌دوست، مقصد صادرات ریخته‌گری را عمدتاً کشورهایی اروپایی اعلام کرد و افزود: ایتالیا، ترکیه، هندوستان، بلاروس و آلمان از جمله مشتریان قطعات ریخته‌گری گروه صنعتی تراکتورسازی ایران هستند که اخیراً به جمع درخواست‌کنندگان تولیدات ریخته‌گری پیوسته‌اند.

این فعال عرصه صنعت خاطرنشان کرد: هم‌اکنون 13 درصد صادرات ریخته‌گری به بخش صادرات اختصاص داده ‌می‌شود و سعی شده این درصد تا پایان سال به رقمی معادل 20 درصد افزایش یابد.

12 شرکت فولاد و قطعه‌ساز کشور ایتالیا نظیر فیات، رویرو، پرآردی، او ام، آر جی، او ام آر، ایوکو و ... که جزو قطعه‌سازان معتبر خودروسازان سبک و سنگین اروپا و حتی دنیا هستند قطعات ریخته مورد نیاز تولیدات خود را از طریق مجموعه ریخته‌گری تراکتورسازی ایران تامین می‌کنند.

همچنین قابلیت تولید بیش از 65 هزار تن انواع قطعات ریخته از جمله قطعات پیچیده داکتیل، توپی چرخ‌های خودروهای سنگین، قطعه بلوک سیلندر برای انواع خودروهای تولید داخل مانند نیسان، روآ، تولید بیش از 200 هزار بلوک سیلندر خودروی 206، 300 هزار قطعه بلوک سیلندر پراید و تامین نیاز ایران خودرو در ریخته‌گری گروه صنعتی تراکتورسازی ایران نشان از ظرفیت و قابلیت‌های بالقوه این مجموعه دارد.

یادآور می شود، گروه صنعتی تراکتورسازی ایران به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده ادوات کشاورزی با 13 شرکت اقماری شامل هشت شرکت در تبریز و در خود تراکتورسازی، دو شرکت در سنندج و ارومیه و چهار خط تولید نیز در کشورهای ونزوئلا، اوگاندا، زیمباوه و تاجیکستان فعال است. 

انتهای پیام/60002/ز30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول