اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل:

کمباین‌داران 5 میلیون تومان تسهیلات تعمیر دریافت می‌کنند

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: کمباین‌داران استان اردبیل 5 میلیون تومان تسهیلات تعمیر از محل تسهیلات توسعه بخش کشاورزی دریافت می‌کنند.

کمباین‌داران 5 میلیون تومان تسهیلات تعمیر دریافت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عادل عبد ایمانی در جلسه کارگروه توسعه کشاورزی استان اردبیل اظهار داشت: در حال حاضر در این استان بیش از هزار دستگاه کمباین در فصول مختلف به ویژه فصل برداشت فعال است.

وی با بیان اینکه صاحبان این کمباین‌ها به 11 استان کشور ارائه سرویس و خدمات می‌کنند، افزود: اغلب این کمباین‌ها از عمر متوسط هفت تا 13 سال برخوردار هستند که تعمیر و تجهیز آنها مشکلاتی را برای بهره‌برداران به وجود آورده است.

این مسئول پیشنهاد کرد: با تصویب کارگروه استانی توسعه کشاورزی به صاحبان این کمباین‌ها 5 میلیون تومان تسهیلات توسط بانک کشاورزی پرداخت شود تا آنها با این تسهیلات بتوانند به تعمیر و تجهیز و راه‌اندازی ادوات کشاورزی و کمباین اقدام کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل بیان داشت: برای سیب‌زمینی‌کاران و فعالان این بخش نیز امیدواریم به ازای هر هکتار 1.5 میلیون تومان تسهیلات پرداخت شود که در اغلب موارد نیز 10 درصد آن را بانک کشاورزی در حساب مشتری نگه می‌دارد.

عبد ایمانی افزود: یک میلیون پرداخت قبلی در این زمینه به 1.5 میلیون تومان افزایش می‌یابد تا سیب‌زمینی‌کاران بتوانند از مزایای آن استفاده کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: مجوز فعالیت و پرداخت تسهیلات برای حوزه زراعت در اراضی پایاب سد مورد توجه قرار گرفته و قرار است صاحبان زمین‌های زراعی به مانند باغداران بتوانند از مزایای پرداخت تسهیلات بخش کشاورزی استفاده کنند.

این مسئول بیان داشت: در حال حاضر سعی می‌شود پایاب سدها به ویژه سد خداآفرین تکمیل و در قالب تعاونی‌ها اراضی مورد نظر به ساکنین روستاها تا سقف چهار هکتار واگذار شود که استقبال خوبی نیز از این امر شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل ادامه داد: این اراضی که اغلب ملی هستند به روستاییان ساکن در این مناطق واگذار می‌شود تا بخش عظیمی از بیکاران منطقه و روستاها بتوانند به زراعت، باغداری و بهره‌برداری درست از این اراضی اقدام کنند.

عبد ایمانی بیان داشت: واگذاری اراضی به شکل تعاونی و منسجم خواهد بود و قصد نداریم این واگذاری‌ها به صورت خرد انجام شود.

وی با بیان اینکه به صورت مشاع و در قالب تعاونی‌ها اراضی به کشاورزان واگذار می‌شود، افزود: در این زمینه و با هدف یکپارچه‌سازی کشت و زرع برخی از مشکلات و نارسایی‌ها نیز برطرف شده و برداشت محصولات و بهره‌برداری از آنها به صورت جمعی توفیق بیشتری را به دنبال دارد.

این مسئول در پایان اظهار داشت: هرچند ما در بحث کارهای گروهی و تعاونی با برخی مشکلات و نابسامانی‌های فرهنگی روبه‌رو هستیم اما سعی می‌شود سقف واگذاری‌ها که حدود چهار هکتار است به صورت گروهی و جمعی رعایت شود.

انتهای پیام/62001/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول