اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان:

بهره‎برداران کشاورزی وضعیت خوبی ندارند/ گلستان رتبه اول را در جنگل‎کاری دارد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: بهره‎برداران بخش کشاورزی استان وضعیت خوبی ندارند البته این مهم تنها مختص گلستان نیست.

بهره‎برداران کشاورزی وضعیت خوبی ندارند/ گلستان رتبه اول را در جنگل‎کاری دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سیدنصیر سیدمحمدی پیش از ظهر امروز در جمع مدیران جهاد کشاورزی استان اظهار داشت: تعداد بهره‎برداران بخش کشاورزی در پایان سال 1389 بیش از 193 هزار نفر بوده است که حدود 10درصد دارای تحصیلات فوق دیپلم و بالاتر، 25 درصد دارای تحصیلات دیپلم و زیردیپلم و  65 درصد بهره‎برداران کم‌سواد و یا بی‎سواد هستند.

وی تصریح کرد: بر اساس آخرین اطلاعات ثبت شده در سامانه شناسنامه بهره‎بردار میانگین سن بهره‎برداران 52 سال است که بالاترین میانگین سنی مربوط به شهرستان کردکوی با 58 سال و پایین‎ترین آن مربوط به شهرستان مراوه‎تپه با 46 سال سن بوده است.

میزان بارندگی در گلستان 423 میلی‌متر بوده است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان در خصوص میزان بارندگی اقلیم و منابع آبی استان بیان داشت: میانگین کل بارندگی استان در سال 1390 تقریبا برابر 643 میلی‌متر بوده که با توجه به بررسی‎های انجام شده بیشترین میزان بارندگی مربوط به شهرستان‎های علی‎آبادکتول، رامیان، گرگان، فاضل‌آباد و کمترین میزان بارندگی مربوط به شهرستان‎های داشلی‎برون و مراوه‌تپه برآورد شده است.

به گفته سیدمحمدی، میزان بارندگی در سال‌جاری 423 میلی‌متر در استان گلستان بوده است.

وی با بیان اینکه مساحت جنگل‎های گلستان بیش از 452 هزار هکتار است یادآور شد: مساحت جنگل‎های زیر پوشش کنترل و نظارت بر بهره‎برداری 184 هزار و 729 هکتار است.

بیش از یک میلیون هکتار از اراضی منابع ملی دارای سند مالکیت دولتی است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان خاطرنشان کرد: مقدار برداشت چوب از جنگل سالانه 120 هزار مترمکعب است.

سیدمحمدی مساحت مراتع  تحت‌پوشش کنترل و نظارت بر بهره‎برداری را بیش از 556 هزار هکتار عنوان کرد و گفت: بیش از 349 هزار هکتار از مراتع تا سال گذشته اصلاح و احیاء شده است.

وی اظهار داشت: مساحت یک میلیون و 254 هزار و 326 هکتار از اراضی منابع ملی دارای سند مالکیت دولتی است و گلستان با 73 هزار جنگل‎کاری رتبه نخست کشور را در این زمینه دارد.

322 هزار و 857 راس دام از جنگل خارج شده است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان با بیان اینکه مساحت جنگل‎کاری در استان بیش از 73 هزار هکتار بوده است خاطرنشان کرد: 322 هزار و 857 راس دام از جنگل خارج شده است.

انتهای پیام/2307/ی30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول