اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهادکشاورزی اهر خبر داد

کنترل غیرشیمیایی اراضی کشاورزی اهر علیه بیماری‌های قارچی

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی اهر از کنترل غیرشیمیایی اراضی کشاورزی این شهرستان علیه بیماری‌های قارچی خبر داد.

کنترل غیرشیمیایی اراضی کشاورزی اهر علیه بیماری‌های قارچی

به گزارش خبرگزاری فارس از اهر، آیت عبادپور صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: ضدعفونی بذور گندم علیه بیماری‌های قارچی از جمله سیاهک‌های پنهان و آشکار یا به تعبیر کشاورزان کورک بوده و برای دستیابی به میزان محصول گندم با کیفیت و عملکرد بالا، رعایت نکات فنی از جمله انتخاب بذرهای خوب و سالم و انجام عملیات بوجاری و ضدعفونی بذر قبل از کاشت از اهمیت خاصی برخوردار است. 

وی با اشاره به اینکه عدم کنترل عوامل بیماری‌زا باعث کاهش کمی و کیفی تولید محصول شده و خسارات هنگفتی به زارعان وارد می‌‌کند، گفت: رعایت تناوب زراعی می‌تواند در کنترل آفات و بیماری محصول تولیدی نقش موثری داشته باشد. 

عبادپور با اشاره به اینکه روش‌های زراعی شامل شخم پاییزه و یخ آب زمستانه به میزان قابل توجهی از جمعیت آفات و خسارت آن می‌کاهد، افزود: این عملیات توسط کارشناسان این مدیریت، در 100 هکتار از اراضی زراعی شهرستان اهر انجام می‌شود و براساس برنامه‌ریزی‌های انجام یافته در راستای حصول به تولید محصولات سالم در این عرصه برنامه کنترل غیرشیمیایی در سطوح بیشتری از اراضی کشاورزی این شهرستان به اجرا در خواهد آمد. 

عبادپور همچنین با اشاره به توزیع و نظارت بر نحوه استفاده از 350 کیلوگرم سموم ضدعفونی بذور خود مصرفی در بین بهره‌برداران این شهرستان افزود: این امر در راستای کنترل بیماری‌های بذور برای افزایش کمی و کیفی محصول است.

انتهای پیام/60002/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول