اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف معرفی توانمندی‌ها و مفاخر تات برگزار می‌شود

نمایشگاه اسناد و مدارک تات‌شناسی در تاکستان

خبرگزاری فارس: عضو شورای اسلامی شهر تاکستان گفت: نمایشگاه اسناد و مدارک تات‌شناسی در کشور با هدف معرفی توانمندی‌ها و مفاخر تات در تاکستان برگزار می‌شود.

نمایشگاه اسناد و مدارک تات‌شناسی در تاکستان

عباس تات‌رحمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تاکستان اظهار داشت: نمایشگاه بزرگ اسناد و منابع مربوط به حوزه تات‌شناسی هم‌زمان با آغاز ایام‌ دهه مبارک فجر به همت کمیسیون فرهنگی شورای شهر در شهر تاکستان برپا می‌شود.

وی افزود: در این نمایشگاه ویژه زبان تات قرار است اسناد، منابع و تحقیقات تمام پژوهشگران، و اساتید حوزه تات‌شناسی ایران و تعدادی از فعالان حوزه تات‌شناسی از کشور‌های مختلف در معرض نمایش و بازدید عمومی شهروندان تاکستانی قرار گیرد.

عضو شورای اسلامی شهر تاکستان ادامه داد: همچنین با برنامه‌ریزی‌های پیش‌بینی شده قرار است فیلم‌های تولیدی در عرصه تات با هدف معرفی مفاخر، تاریخ، سرگذشت و سبک زندگی تات‌زبانان تاکستانی برای عموم به نمایش گذاشته شود.

تات‌رحمانی پیرامون اهداف برگزاری نمایشگاه‌های فرهنگی در شهر تاکستان تصریح کرد: معرفی ظرفیت‌ها، پتانسیل‌ها، توانمندی‌های علمی ـ فرهنگی و پژوهشی، پژوهش‌های مشاهیر و فرهیختگان فرهنگ و تمدن تات از اهداف ارایه شده برای برپایی نمایشگاه اسناد و مدارک تا‌ت است.

وی با اشاره به اینکه کمیسیون فرهنگی شورای شهر در تاکستان طرح‌های متنوع و گسترده‌ای را تاکنون در عرصه شهری به اجرا گذاشته است، بیان داشت: افزایش و ارتقای سطح رضایت‌مندی شهروندان اصلی‌ترین دغدغه‌هایی است که در سرلوحه و وظایف مسئولان شهری در تاکستان قرار دارد.

عضو شورای شهر تاکستان عنوان کرد: احداث مرکز جامع تات‌شناسی با موقعیت کشوری در شهر تاکستان از جمله دغدغه‌هایی است که با جدیت پیگیری شده و تاکنون نیز گام‌های مؤثری در این حوزه برداشته شده است.

تات‌رحمانی اضافه کرد: تاکنون جلسات متعدد فرهنگی با عنوان نشست‌های تخصصی تات‌شناسی در سالن اجتماعات شورای اسلامی شهر تاکستان برگزار شده است که بسیار رضایت‌بخش و مؤثر بوده است.

وی تصریح کرد: تدوین طرح‌ها و برنامه‌های منظم برای پیشبرد اهداف فرهنگی در شهر تاکستان طی ماه‌ اخیر با جدیت پیگیری شده است.

عضو شورای اسلامی شهر تاکستان خاطرنشان کرد: امیدواریم با تلاش شبانه‌روزی بتوانیم گام‌های بهتری را در عرصه مدیریت نوین شهری برداشته و سبب افزایش آگاهی و رضایت‌مندی بیشتر شهروندان شویم.

 

انتهای پیام/77005/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول