اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف بررسی فرهنگ تات

نشست تخصصی تات‌شناسی در تاکستان برگزار شد

خبرگزاری فارس: سومین نشست تخصصی تات‌شناسی با هدف بررسی فرهنگ غنی و ریشه‌دار تات در تاکستان برگزار شد.

نشست تخصصی تات‌شناسی در تاکستان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از تاکستان استان قزوین، سومین نشست تخصصی تا‌ت‌شناسی شب گذشته با هدف بررسی و کارشناسی فرهنگ اصیل تات در سالن اجتماعات شورای اسلام‌شهر تاکستان برگزار شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان تاکستان در این نشست هم‌اندیشی اظهار داشت: فرهنگ واژه‌ای پرمعنا، اصیل و بسیار ارزشمند است که می‌تواند زندگانی بشری را تحت تأثیر خویش قرار داده و دگرگون کند.

علی‌ صادقی افزود: لازم است که متولیان فرهنگی خصوصاً در حوزه زبان‌شناسی با تحقیق و پژوهش در امور مربوط به گویش‌ها و لهجه‌ها زمینه را برای توسعه این گونه امور مهیا کرده و سبب پویایی فرهنگی شوند.

وی با بیان اینکه گویش تات از جمله گویش‌های اصیل و پرمایه ایرانی است، تصریح کرد: ضرورت پژوهش و کارشناسی هرچه بیشتر زبان تات از اهمیتی فوق‌العاده و بسیار بالا برخودار است که البته شهرستان تاکستان تاکنون در این حوزه پیشتاز بوده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌‌دستی و گردشگری شهرستان تاکستان عنوان کرد: حفظ جایگاه زبان تات، ارائه آموزش‌ و راهکاری‌های پژوهشی و حفظ اصالت از بخش‌های مهم و سرفصل‌هایی است که در سومین نشست تخصصی تات‌پژوهشی لازم است تا مورد بررسی و واکاوی قرار گیرد.

صادقی ادامه داد: استقرار دبیرخانه دائمی دومین همایش بین‌المللی تات‌شناسی، عضوگیری و تشکیل هیئت‌ علمی، برپایی نشست‌های متعدد دیگر و نیز اجرا و وضع سیاست مناسب در این خصوص در دستور کار این نشست تخصصی قرار دارد.

معاون فرماندار شهرستان تاکستان نیز در این نشست اذعان داشت: همه افراد در طول زندگانی خویش دارای دو فرهنگ دینی و غیر دینی هستند که سرنوشت آنان را تعیین می‌کند.

رضا رحمانی متذکر شد: اگر هر کدام از دو هویت دچار نابودی و یا کم‌رنگی شوند، قطعاً جامعه دچار انحراف و یا دودستگی می‌شود.

وی با بیان اینکه فرهنگ اصیل تات عرصه‌ متعددی برای تبلیغ دارد، گفت: باید با برنامه‌سازی و ایجاد سیاست‌های خوب شرایط مناسبی برای اشاعه فرهنگ تات فراهم کرد و موجب آشنایی بیشتر جوانان با این فرهنگ ارزشمند شد.

انتهای پیام/77005/ن/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول