اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد اسلامی گلستان:

زمان‎بندی نمایشگاه امسال مطابق نظر ناشران بود / غرفه بصیرت‎افزایی هم داریم

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان گفت: زمان‎بندی نمایشگاه امسال مطابق نظر ناشران و شهرستانی‎ها بود.

زمان‎بندی نمایشگاه امسال مطابق نظر ناشران بود / غرفه بصیرت‎افزایی هم داریم

غلامرضا منتظری صبح امروز در حاشیه نمایشگاه کتاب گلستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: ما شش دوره نمایشگاه کتاب را به صورت صبح و عصر برگزار کردیم و برای هر دوره ارزیابی داشته‎ایم کارنامه نشان می‎دهد صبح‎ها با استقبال جدی مواجه نیستیم مگر دانشجوها و دانش‎آموزانی بخواهند در قالب یک گروه و با هماهنگی با یک دستگاه اتوبوس بیایند و برگردند.

منتظری افزود: ما الان در فصلی به‌ سر می‎بریم که عملاً نمی‎شود صبح‎ها نمایشگاه را برگزار کنیم چون استقبال محدود است زیرا از طرفی مصادف شده با فصل امتحانات دانش‎آموزان و دانشجویان که این خود حجم استقبال را کاهش می‌دهد.

یکسره بودن نمایشگاه ناشران را خسته می‎کند

وی اذعان داشت: نظر ناشر هم مهم است، ببینید وقتی یک ناشر از هشت صبح تا هشت شب در غرفه باشد دیگر رمقی برای پاسخگویی ندارد وقتی ناشر خسته باشد با مراجعه‎کننده با صبر و حوصله حرف نمی‎زند چون آدم خسته حوصله نقد شنیدن ندارد.

منتظری اضافه کرد: علت بعدی این است که دوستان شهرستانی ما هم گفتند که ما قبلاً صبح ساعت 9 راه می‎افتادیم و تا برسیم به نمایشگاه می‎شد ساعت 10 و نیم و تا می‎‎‎خواستیم دوری بزنیم وقت نماز و تعطیلی نمایشگاه فرا می‎رسید و ما باید تا ساعت چهار صبر کنیم و نمی‎دانستیم در فرصت زیاد چکار کنیم لذا دوستان شهرستانی پیشنهاد دادند که نمایشگاه یکسره شود تا حداقل از هشت ساعت وقت مفید در نمایشگاه استفاده کنند.

مصلی خیلی خوب بود ولی دو تا مشکل داشت

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان با بیان اینکه ما چند دوره را در مصلی برگزار کردیم، عنوان کرد: مصلی از لحاظ نزدیکی و دسترسی خیلی عالی است اما دو تا مشکل داشت، یکی اینکه ما به علت کمبود فضا مجبور بودیم ناشران کمی را بپذیریم و این شایسته ما و استان نبود چه اینکه خود ناشران هم نسبت به کمبود فضا انتقاداتی داشته‎اند.

وی افزود: حتی همین الان با وجود اینکه در نمایشگاه بین‎المللی با این همه فضا هستیم نتوانستیم از 520 ناشری که برای حضور در نمایشگاه اعلام آمادگی کردند بیش از 400 ناشر را دعوت کنیم، تازه برخی ناشران مطرح از کمبود فضا در همین غرفه‎ها هم گله دارند.

منتظری تصریح کرد: برای کسانی که وسیله نقلیه ندارند سرویس ایاب و ذهاب در نظر گرفته شده و آن دسته از خانم‎های جوان که ممکن است برای رفت و آمد در این مسیر دچار مشکل شوند خوب است که به همراه خانواده خود بیایند چراکه هم امنیت دارند و هم برای خانواده‎ها فرهنگ‎سازی می‎شود.

نمایشگاه از لحاظ بازدید و فروش روند صعودی داشته است

فروش کتاب در این چند روز سیر صعودی داشته و این نشان می‎دهد که علاقه‎مندی به کتابخوانی در استان خوب است . همچنین تعداد بازدیدکنندگان هم از شب گذشته رو به فزونی گذاشته و بیشتر شده است ما یک محدودیتی برای برپایی موسسات دانشجویی قایل شدیم وگرنه بن به سرعت تمام می‎شد چون که ما اعتقاد داریم همه آحاد مردم و اقشار مختلف از بن خرید کتاب استفاده کنند.

نحوه رونمایی کتاب‎ها به همین سبک است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان نسبت به انتقاداتی که از نحوه برخی رونمایی کتاب‎ها شده است گفت: ما راس ساعت و حداکثر 10 دقیقه بعد از آن رونمایی را شروع می‎کنیم اما اینکه جمعیت بیاید یا نه آزاد است، چون توی فضای نمایشگاه برگزار می‎شود البته ما هم انتظار داریم حداقل نیمی از صندلی‎ها برای رونمایی پر شود اما برای ما نفس عمل مهم است و لذا دنبال حجم جمعیت نیستیم.

منتظری افزود: ما می‎خواهیم اصل کار رونمایی در محیطی کاملاً علمی اتفاق بیفتد و انعکاس خبری پیدا کند و یک کتاب به حوزه نشر استان اضافه شود.

غرفه بصیرت‎افزایی با آثاری از نهضت حسینی و عبرت‎های عاشورا

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان اظهار داشت: غرفه‎ای با موضوع عبرت‎های عاشورا داریم که در آن آثاری از نهضت حسینی و عبرت‎های عاشورا در آن آمده است همچنین یکی از ناشران ما به نام نشر قدر ولایت آثاری تحلیلی در مورد فتنه 88 و بحث ولایت‎محوری دارد که بعضاً با 40 و یا 50 درصد تخفیف به مردم عرضه می‎کند.

منتظری عنوان کرد: ما در کنار این قضایا نشست‎های علمی و فرهنگی هم داریم که در مورد عبرت‎های عاشورا و ولایتمداری است و موضوع دیگری که پیگیری کردیم بحث طرح سئوال از شبکه استانی است که هم‌استانی‎ها می‎توانند با شرکت در این مسابقه فرهنگی جوایز خود را از روابط عمومی نمایشگاه بگیرند.

انتهای پیام/2307/ی40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول