اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با محوریت توجه به پژوهش‌های کاربردی

گشایش نخستین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و کارآفرینی در قم

خبرگزاری فارس: نخستین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و کارآفرینی مراکز دانشگاهی علمی کاربردی استان قم، با محوریت توجه به پژوهش‌های کاربردی آغاز به کار کرد.

گشایش نخستین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و کارآفرینی در قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مهدی عرب انصاری معاون سیاسی امنیتی استانداری قم عصر امروز در این مراسم ضمن تاکید بر اینکه علم در راستای تامین نیاز انسان در حرکت است، بیان کرد: ما همواره در کنار دو فرصت و منبع عظیم علمی که هر دو میراث پیامبر اکرم (ص)هستند، قرار داریم.

وی ادامه داد: این دو منبع و فرصت یکی اهل بیت علیهم السلام و دیگری قرآن کریم هستند که اگر ما به آنها متوسل شویم، دریچه‌های جدیدی از علم را به روی خود باز خواهیم دید.

*راه‌اندازی رشته‌های دانشگاهی بر اساس نیاز منطقه‌ای

محمدحسین موسی‌زاده مدیر کل پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور نیز در این مراسم به بیان مطالبی در خصوص ضرورت فعالیت این مرکز آموزشی و همچنین تفاوت آن با سایر مراکز آموزشی پرداخت.

وی در این باره گفت: رشته‌هایی که ما در دانشگاه‌های علمی کاربردی سراسر کشور ایجاد می‌کنیم و در آنها دانشجو می‌پذیریم، برحسب نیاز شغلی شهرهای مختلف ایجاد می‌شود و زمانی که این نیاز اشباع شد، دیگر در آن رشته دانشجو پذیرش نخواهد شد.

حسین ابراهیمی فرد، سرپرست مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی استان قم و همچنین دبیر اجرایی جشنواره دستاوردهای پژوهشی و کارآفرینی قم، دیگر سخنران این مراسم بود که به بیان مطالبی در خصوص عملکرد این جشنواره پرداخت.

وی در مطالبی ارزیابی فعالیت‌های پژوهشی و فناوری یک ساله دانشگاه، مؤسسات و مراکز زیر نظارت دانشگاه و نیز شناسایی، معرفی و تقدیر از دانشجویان پژوهشگر  را از جمله اهداف برپایی این جشنواره و نمایشگاه دانست.

وی همچنین معرفی شرکت‌های دانشجویی و صنایع کارآفرین، نمایه‌سازی آثار، تولیدات و دستاوردهای مراکز و همچنین انتشار عملکرد مطالعاتی و تحقیقاتی دانشگاه، مراکز علمی کاربردی و مؤسسات زیر نظارت دانشگاه، شناسایی، معرفی، تشویق و تقدیر از پژوهشگران، نوآوران، مخترعان، پدیدآورندگان دانش و دانشجویان برگزیده در عرصه‌های مختلف پژوهشی را از دیگر اهداف این جشنواره ذکر کرد.

نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌های پژوهشی و کارآفرینی مراکز علمی کاربردی قم از 11 تا 13 دی‌ ماه به مدت سه روز در دو نوبت صبح و عصر پذیرای مراجعه کنندگان خواهد بود.

انتهای پیام/2258/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول