اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون جهاد کشاورزی قزوین:

سالم‌ترین محصولات کشاورزی جهان در ایران است

خبرگزاری فارس: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: میانگین میزان مصرف مواد شیمیایی محصولات کشاورزی ایران به نسبت کشورهای دیگر پایین‌تر است بر این اساس این محصولات سالم‌ترین مواد غذایی در جهان هستند.

سالم‌ترین محصولات کشاورزی جهان در ایران است

مسعود ربانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: بیشتر تولیدات محصولات کشاورزی در کشور سالم هستند چرا که میانگین مصرف سم و کود شیمیایی در آنها به نسبت کشورهای اروپایی و جهانی پایین‌تر است.

وی با اشاره به اینکه در تولید محصولاتی که هیچ نوع ماده شیمیایی استفاده نمی‌شود، سالم‌ترین و طبیعی‌ترین مواد غذایی هستند که سلامت انسان را 100 درصد تضمین می‌کند، اذعان داشت: سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در تولید این محصولات مصمم‌ است تا سلامت مصرف‌کنندگان را ارتقا دهد.

این مسئول خاطرنشان کرد: اکنون تولیدکنندگان این استان در برخی از محصولات کشاورزی ارگانیک تولید می‌کنند به همین دلیل میزان تولید این میوه‌ها در بازار این استان کم است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اشاره به اینکه برخی از مردم نگران هستند که محصولات ارگانیک سالم‌ترین محصولات‌اند و محصولات دیگر سالم نیستند، اظهار داشت: اصلاً این طور نیست کشاورزان محصولاتشان را با هدف سالم‌ترین محصول تولید می‌کنند و در برخی موارد که محصولات غیر سالم تولید می‌شود به علت اشتباه کشاورزان از جمله عدم زمان مناسب سم‌پاشی است که باید با آموزش با آنان تولید این محصولات را نیز کاهش داد.

ربانی با بیان اینکه میوه‌های ارگانیک سالم‌ترین، طبیعی‌ترین مواد غذایی برای مصرف‌کنندگان است، متذکر شد: مصرف‌کنندگان قزوینی از سلامت میوه‌های که اکنون در بازار هستند مطمئن باشند و در مصرف آنها هیچ نگرانی نداشته باشند.

این مسئول ابراز داشت: سازمان جهاد کشاورزی این استان برای تولید محصول ارگانیک نخست سعی کرده محصول سالم را تولید کند و در کنار آن تولید محصول ارگانیک را نیز انجام دهد.

وی ادامه داد: سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با تولید محصولات سالم سعی می‌کند سالم‌ترین مواد غذایی را در زمان کوتاه‌ در اختیار مصرف‌کنندگان قرار دهد چرا که برای تولید این محصولات نیاز به بازه زمانی زیادی نیست.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین بیان داشت: کشاورزان قزوینی در برخی از محصولات مانند انگور، گندم، پسته، قارچ و محصولات گلخانه‌ای در حال تولید محصول ارگانیک هستند که اکنون محصولات آنان در مرحله طی کردن دوره‌گذار است که پس از این دوره محصولات آنان به ارگانیک تبدیل می‌شود.

ربانی با اشاره به اینکه در تولید برخی از محصولات مانند عدسی کوهین کشاورزان قزوینی به هیچ عنوان سم و کود شیمیایی استفاده نکرده‌اند، یادآور شد: این محصولات دوره‌گذار را به علت عدم مصرف ماده شیمیایی گذرانده‌اند و می‌توان آنها را در زمان کوتاه‌تری به محصولات ارگانیک تبدیل کرد.

وی خاطرنشان کرد: تولیدکنندگان و کشاورزان قزوینی متقاضی تولید محصولات ارگانیک از جمله گندم، پسته و گلخانه‌ای هستند که سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در این راستا اعتبارات لازم را برای تولید این محصولات به آنان پرداخت کرده تا بتوانند محصولاتشان را به ارگانیک تبدیل کنند.

این مسئول متذکر شد: میوه‌های ارگانیک در طول دوره تولیدش از جمله کود و آبی که برای تولید این محصول استفاده می‌شود باید هیچ نوع ماده شیمیایی نداشته باشد بر این اساس این محصول 100 درصد طبیعی است.

انتهای پیام/77009/ن30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول