اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی اوقاف خراسان‌رضوی:

طرح بصیرت عاشورایی در حسینیه امام خمینی مشهد برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌رضوی گفت: طرح بصیرت عاشورایی در حسینیه امام خمینی از پنجشنبه 14 دی‌ماه سال جاری در مشهد برگزار می‌شود.

طرح بصیرت عاشورایی در حسینیه امام خمینی مشهد برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس در مشهد، حجت‌الاسلام سعید آخوندی صبح امروز در نشست خبری برنامه‌های اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌رضوی در سالن جلسات این اداره ضمن اشاره به نقش رسانه‌ها در اشاعه فرهنگ اسلامی اظهار کرد: یکی از وظایف اصلی معاونت فرهنگی اجتماعی اداره اوقاف ساماندهی میراث واقفین و برنامه‌ریزی در راستای هدفمند شدن آن در چارچوب تعریف شده است.

وی ادامه داد: 4 سال است که کار اثربخشی در راستای تجمیع موقوفات عزاداری‌ها که قید مکانی و زمانی ندارد صورت گرفته و تاثیرات خوبی در جامعه به جای گذاشته است.

آخوندی با تاکید بر اهداف طرح بصیرت عاشورایی، بیان کرد: طرح بصیرت عاشورایی با هدف تبیین جایگاه حکومت اسلامی و نقش ولایت فقیه در اداره جامعه اسلامی، بیان صحیح وقایع نهضت حسینی و روشنگری نسبت به خرافات و انحراف، در بقاع متبرکه خراسان‌رضوی اجرا می‌شود.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌رضوی خاطر نشان کرد: این طرح تاکنون در شهرستان‌های نیشابور در دهه اول صفر و در کاشمر دهه سوم محرم اجرا شده و با استقبال خوبی از سوی مردم روبه‌رو شده است.

وی با تاکید بر فرموده مقام معظم رهبری نسبت به اینکه قوای متبرکه باید تبدیل به قطب فرهنگی جامعه شود، عنوان کرد: در مشهد مقدس از روز پنجشنبه 14 دی‌ماه سال جاری که مصادف با روز اول دهه آخر ماه صفر است در حسینیه امام خمینی واقع در خیابان نخرسی اجرا می‌شود.

آخوندی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود در این مراسم 5 هزار نفر از عزاداران حسینی شرکت کنند، خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه در مشهد مقدس بقاع متبرکه و امامزاده نداریم این مراسم در حسینیه امام خمینی از ساعت 6.30 بعد از ظهر برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی اظهار کرد: این مراسم در 10 شب متوالی در این حسینیه برگزار می‌شود و از سخنرانان کشوری برای سخنرانی کلیدی این برنامه دعوت شده است که شامل حجت‌الاسلام علم‌الهدی، میر مرشدی، ادیب یزدی، ماندگاری، پژمانفر و صدیقی است.

وی افزود: ویژگی این مراسم در ارتباط با انجام یک کار ترکیبی که نتیجه آن در کار محتوایی به مخاطبان در راستای مقابله با جنگ نرم است.

آخوندی گفت: تمامی اتفاقات تاریخی مذهبی که برای مسلمانان از اهمیت بالایی برخوردار است در این مراسم اجرا می‌شود هم به صورت بصری و هم سمعی که برای مخاطبان تاثیرگذاری بهتری را به همراه داشته باشد.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی ادامه داد: در سال جاری خراسان‌رضوی این طرح را به صورت بومی برگزار می‌کند و تمامی عوامل برگزار کننده آن از سوی خود استان و مشهد است.

وی در ارتباط با دستگاه‌های برگزار کننده طرح بصیرت عاشورایی گفت: سپاه امام رضا(ع)، اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌رضوی، هیئت ثارالله و بسیجیان استان از برگزارکنندگان این طرح عاشورایی هستند.

آخوندی با تاکید بر اینکه تمامی افرادی که مایل به شرکت در این مراسم هستند باید کارت‌های دعوت را تهیه کنند، عنوان کرد: مکان‌های توزیع کارت دعوت در مشهد، اداره کل اوقاف و امور خیریه استان،‌ امامزاده سیدمحمد در خیابان طبرسی، مسجد امام محمدباقر در قاسم‌آباد و مسجد فقیه سبزواری در خیابان طلاب است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: در کنار این طرح به مناسبت هفته وقف نمایشگاهی از دستاوردهای اداره کل اوقاف و امور خیریه نیز برگزار می‌شود و افراد می‌توانند در ابتدای ورود خود به حسینیه امام خمینی از این نمایشگاه نیز بازدید کنند.

انتهای پیام/70018/خ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول