اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور علیرضا قزوه و یوسفعلی میرشکاک

همایش «ادبیات عاشورایی» در مشهد برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: همایش «ادبیات عاشورایی» یادمان استاد سرویها با حضور علیرضا قزوه و یوسفعلی میرشکاک به همت مؤسسه فرهنگی قدس برگزار می‌شود.

همایش «ادبیات عاشورایی» در مشهد برگزار می‌شود

حمزه واقعی مدیرعامل مؤسسه فرهنگی قدس  امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: برای عینیت بخشیدن عاشورا در زندگی امروز و تبیین زندگی اسلامی به فکر، منش و رفتار عاشورایی نیازمندیم.

واقعی با بیان اینکه باید فضای فکری، فرهنگی و اجتماعی به سمت فرهنگ عاشورایی سوق داده شود، افزود: خروجی عاشورا فضیلت، عدالت، کرامت و آزادگی و در نهایت انسان کامل بودن است و این مقدمه‌ای برای یک زندگی سالم است.

مدیرعامل روزنامه قدس افزود: در همایش ادبیات عاشورایی تلاش می‌شود، ترجمانی از مبانی فرهنگی، هنری، ادبی و زیباشناختی عاشورا بیان شود.

واقعی تصریح کرد: با توجه به اینکه وجه هنری و زیباشناختی عاشورا برای مردم حسی‌تر است، برای ترویج بهتر فرهنگ عاشورا نیازمند بهره‌گیری از ادبیات عاشورا هستیم.

وی افزود: مصداق «ما رأیت الا جمیلاً» در جریان عاشورا، می‌تواند در زندگی مردم تجلی یابد.

واقعی با اشاره به یادمان استاد سرویها خاطرنشان کرد: استاد سرویها به عنوان پیرغلام حسینی، زندگی و دوره حیاتش را در این راه سپری کرد.

وی افزود: استاد به عنوان پدر شهید، جانباز و اسیر، منش و رفتاری عاشورایی داشت و زندگی‌اش در این راه متبلور شد.

این روزنامه‌نگار گفت: این شاعر عاشورایی تا آخرین لحظه زندگی‌اش این تفکر همراه او بود و می‌توان به عنوان یک الگویی یاد کرد.

در این همایش که عصر سه شنبه دوازدهم دی‌ماه در سالن همایش‌های روزنامه قدس برگزار می‌شود، استادان علیرضا قزوه و یوسفعلی میرشکاک سخنرانی خواهند کرد و شاعران برجسته سرزمین هنرخیز خراسان نیز به شعرخوانی خواهند پرداخت.

انتهای پیام/70002/ت30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول