اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مراسمی

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس معرفی شد

خبرگزاری فارس: علی محمد اسکورچی طی مراسمی به عنوان معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس معرفی شد.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس معرفی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، معاون جدید هنری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در آیین معارفه خود که با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس و معاونان وی برگزار شد، اظهار داشت: در نگاه به هنر باید علمی و کارشناسانه وارد میدان شد، چراکه برداشت‌های مختلف از فرهنگ و هنر یکی از آسیب‌های است که دشمن از این راه به خود اجازه نفوذ را می‌دهد و نگاه پررنگ ارگان‌های فرهنگی کشور می‌تواند با برنامه‌ریزی و شناخت نقاط آسیب‌پذیر در مقابل آن قد علم کند.

علی محمد اسکورچی ادامه داد: مخاطب‌یابی و کسب رضایت منطقی و قانونی او آن‌گونه که رضایت و قرب اللهی را سبب شود مد نظر است که از این طریق می‌توان به راحتی به اشتراکی از رویکردهای هنری فاخر رسید.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: کاربرد مهندسی فرهنگی در مقوله هنر و فرهنگ را نباید فراموش کرد چراکه آن اثر هنری باید بتواند اسناد تاریخی، فرهنگی، هنری، ملی و مذهبی سرزمین اسلامی و افتخارات این استان ادب‌پرور را برای تاریخ بشریت ماندگار و ثبت کند.

اسکروچی با بیان اینکه هنر می‌تواند سیاست‌های ارزشی را به فرهنگ آگاهی‌بخشی تبدیل کند، تصریح کرد: بازیگران، شاعران، تدوین‌گران، مستندسازان، انیمیشن‌سازان، طنزپردازان، کارگردان‌ها و نویسندگان در این مقوله مهم نقشی اساسی و زیربنایی را به عهده دارند که با هم‌افزایی می‌توان به آن دست یافت.

وی خواستار همفکری و همکاری روسای اداره‌های ستادی و کارشناسان و مدیران شهرستان‌های فارس شد و ادامه داد: با تشکیل شناسنامه کیفی و کمی ظرفیت فضاهای فرهنگی و هنری و مکان‌های تولید آثار نخبگان می‌توان به راحتی این استان را از لحاظ بار فرهنگی و هنری تجزیه و تحلیل کرد.

به گزارش فارس، علی محمد اسکروچی، دارای سوابق اجرایی در امور فرهنگی در معاونت‌های فرهنگی سازمان‌هایی مانند اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در سال‌های پیش و همچنین مسئول پذیرش و اعزام حج و زیارت، سردبیری اخبار و مدیر توسعه و نگهداری منابع دیداری و شنیداری صدا و سیمای فارس، بوده است.

وی دارای مدارکی در حوزه کارشناسی و کارشناسی ارشد بوده و سوابق هنری وی در زمینه موسیقی سنتی، منبت‌کاری، تولید مستند گزارشی تاریخی درباره انقلاب اسلامی در فارس است.

اسکورچی، در مقوله نظارت کیفی تبدیل منابع تصویری به دیجیتال کار کرده و مقالاتی را نیز به چاپ رسانده که از آن جمله می‌توان به بررسی آرای حاکم مطبوعاتی، دین و آزادی در قرآن کریم، روش‌های جنگ نرم از منظر مبانی حقوق عمومی، اشاره کرد.

وی رتبه‌هایی را از جمله کسب مدیر نمونه آرشیو و کتابخانه صدا و سیمای کشور در سال 1389 و راهیابی به مرحله داوری جشنواره دوازدهم صدا و سیمای کشور در بخش اخبار را داشته است.

انتهای پیام/2448/ح/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول