اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار قم:

علم بدون پژوهش بیات می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار قم عدم وجود پژوهش در فعالیت‌های علمی را موجب بیات شدن علم دانست.

علم بدون پژوهش بیات می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم محمد مهدی عرب‌انصاری در مراسم افتتاحیه نخستین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و کارآفرینی در قم در ارتباط با این موضوع که آیا علم توانسته بر نیاز بشر سبقت بگیرد و یا هنوز نیاز بشر موجب تولید علم می‌شود، بیان کرد: اگر فقط از یک هفته قبل و از نقطه حضور بشریت در مرز علم و دانش را توجه کنیم و تفاوت آن را با الان ببینیم، به این نتیجه می‌رسیم که هنوز نیاز بشر جلوتر از علم و دانش است.

وی ادامه داد: گرچه ما علم را نور می‌دانیم و به برکت این نور توانسته‌ایم در جهات مختلف تکنولوژی گام برداریم، اما نیاز بشر موجب شده که این علم فعال‌تر شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم اضافه کرد: این سئوالات ماست که همچنان بر علم چیره شده و علم باید شتابان مسیر خود را طی کند تا بتواند در مسیر پاسخ به سئوالات بشر عقب نماند.

عرب‌انصاری ادامه داد: ما همواره در کنار دو فرصت و منبع عظیم علمی که هر دو میراث پیامبر اکرم‌ صلی الله علیه و آله و سلم هستند قرار داریم.

وی ابراز داشت: این دو منبع و فرصت یکی اهل بیت علیهم السلام و دیگری قرآن کریم هستند که اگر ما به آنها متوسل شویم دریچه‌های جدیدی از علم را به روی خود باز خواهیم دید.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم تاکید کرد: تمام تحولات اجتماعی به صورت کامل در روایات ما بیان شده است و برای موفقیت و کسب درجات بالای علمی باید نگاه نافذی به قرآن و روایات داشته باشیم.

عرب‌انصاری تصریح کرد: بشر امروز تمام قله‌های رفیع جهان را پیموده و توانسته پرچم خود را بر فراز تمام این قله‌ها به اهتزاز درآورد، همانطوری که ما قله‌های خاکی را فتح کردیم، قله‌های علمی را نیز می‌توانیم به دست آوریم.

وی ادامه داد: اینکه ما بتوانیم این قلل را به‌دست آوریم، ممکن است چون خداوند مبنای خود را بر این قرار داده که این علم را در اختیار بشر قرار دهد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم اذعان کرد: اگر بناست ما که از پیشینه فرهنگی و دینی قوی برخوردار هستیم، در این مسیر قرار بگیریم و به این مکان دست پیدا کنیم، باید در مسیر علم و دانش تلاش خود را افزایش دهیم.

عرب‌انصاری با تاکید بر ضرورت وجود پژوهش در فعالیت‌های علمی گفت: گام برداشتن در مسیر علم بدون پژوهش امکان‌پذیر نیست، اگر پژوهش نباشد علم ممکن است بیات شود.

انتهای پیام/2258/ع30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول