اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مجمع استانی پژوهشگران دفاع مقدس

پژوهشگران عرصه دفاع مقدس همدان تجلیل شدند

خبرگزاری فارس: در نخستین مجمع استانی پژوهشگران دفاع مقدس ضمن رونمایی از کتاب آشنایی با دفاع مقدس از پژوهشگران و نخبگان عرصه دفاع مقدس استان همدان تجلیل شد.

پژوهشگران عرصه دفاع مقدس همدان تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، ظهر امروز در نخستین مجمع استانی پژوهشگران دفاع مقدس «سردار حاج جعفر مظاهری» به عنوان پژوهشگر نخبه عرصه دفاع مقدس استان همدان در بخش ویژه، شناسایی و از وی تجلیل به عمل آمد.

در این مراسم از خانواده سردار شهید علیرضا دهقانی به عنوان معاون گردان 155 حضرت علی‌اصغر لشگر 32 انصارالحسین (ع) و دارنده مدال فتح و دانشجوی ممتاز دوره فرماندهی و ستاد (دافوس) در سال 65 نیز تقدیر به عمل آمد؛ (این سردار شهید در دی ماه سال 65 و در عملیات کربلای 4 در حالی که نیروهای تخریبچی مجروح یا شهید شده بودند بدن خود را آماج گلوله‌ها، سیم‌خاردارها و موانع کرد تا نیروهای گردانش با پا گذاشتن بر روی بدن مطهرش از موانع عبور کنند.)

طی این برنامه از «سردار حاج حمید حسام» به دلیل نقش مؤثر در سازماندهی طرح پنج مقطع تاریخ جنگ استان، همکاری در تدوین دایرة‌المعارف دفاع مقدس، راهبری و مدیریت گروه ادبیات پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس، تألیف و تدوین چندین جلد کتب درسی، تألیف و تدوین نقش رزمندگان همدان در مقطع سوم، تجلیل به عمل آمد.

در بخش واگذاران اسناد دفاع مقدس همدان نیز از «حاج سید جواد حسینی» (‌پیر پشتیبان جنگ استان همدان) به خاطر واگذاری بیش از 10 هزار برگ اسناد پشتیبانی جنگ که بیانگر نقش بی‌بدیل مردم استان از رزمندگان اسلام در جبهه‌های جنوب، غرب و شمال غرب است، تقدیر به عمل آمد.

در همین بخش از «سرهنگ علیرضا مفردرضایی» از پیشکسوتان واحد اطلاعات و عملیات لشگر 32 انصارالحسین (ع) به دلیل بیش از هزار برگ اسناد رزمی دفاع مقدس که حاکی از تلاش‌های غیور مردان لشگر 32 انصارالحسین (ع) در جبهه‌های جنوب، غرب و شمال غرب و همچنین از بسیجی جانباز «مصطفی عبدالعلی‌زاده» به خاطر جمع‌آوری و اهداء بیش از 30 هزار قطعه عکس در قالب اسناد مصور رایانه‌ای دفاع مقدس، مربوط به رزمندگان لشگر 32 انصارالحسین (ع) تجلیل و قدردانی به عمل آمد.

در بخش سوم تجلیل نیز ضمن تقدیر از «سردار رضا میرزایی» به دلیل ساماندهی و آموزش راویان استان همدان در قالب مجمع راویان و حضور فعال در مناطق یادمانی غرب و جنوب کشور، از «حاج محمد حیدری‌دلگرم»، از فرماندهان جهاد در دوران دفاع مقدس به دلیل بررسی نقش رزمندگان جهادسازندگی استان در دفاع مقدس و نیز «سرهنگ رضا داودی‌منفرد» به خاطر تهیه و تنظیم شناسنامه تیپ سوم زرهی شهید قهرمان در عملیات‌های نصر، شهیدان رجایی و باهنر، بیت‌المقدس و ... تجلیل به عمل آمد.

در بخش پایانی این مراسم از «امیر شالبافان» مدرس درس آشنایی با دفاع مقدس در سطح مراکز آموزش عالی استان همدان و استاد راهنمای جزوات پژوهشی دانشجویان که با هدایت وی دو مورد از کارهای تحقیقاتی دانشجویی در سطح کشور از سوی پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس به‌عنوان کار پژوهشی برتر انتخاب شده‌اند، تجلیل شد.

در همین بخش از «محمد نباتی» به دلیل ارائه مقالاتی چون زمینه‌ها و علل و اهداف جنگ عراق علیه کشور و استراتژی جمهوری اسلامی ایران در بیرون راندن متجاوز، از «دکتر سعید نظری» رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان و مدرس درس آشنایی با دفاع مقدس به دلیل ارائه مقالاتی چون فرآیند پذیرش قطعنامه 598 و از «سروان امیر بالایی» به دلیل بررسی نقش تیزپروازان پایگاه هوایی شهید نوژه در دفاع مقدس تقدیر به عمل آمد.

در پایان این بخش از خانم‌ها «زینب بیات» و «زهرا دانش‌خواه» نیز به دلیل ارائه کار مشترک تحقیقی در خصوص عملیات والفجر 5 در منطقه چنگوله که از سوی پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس به‌عنوان کار تحقیقی برتر در سطح کشور مطرح شده، تجلیل به عمل آمد.

در پایان این مراسم نیز از کتاب آشنایی با دفاع مقدس در همدان رونمایی شد.

انتهای پیام/89004/ر30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول