اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی:

تولید علم مهم‌ترین زیرساخت تولید ملی است

خبرگزاری فارس: رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی گفت: زیرساخت تولید ملی و تولید داخلی، تولید علم و تبدیل آن به فن‌آوری است.

تولید علم مهم‌ترین زیرساخت تولید ملی است

ولی عاقلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ارومیه با اشاره به تأثیر راه‌اندازی نمایشگاه دستاوردهای جهاد دانشگاهی در جامعه، اظهار داشت: نمایشگاه و دستاوردهای جهاد دانشگاهی گامی مهم در شناساندن توانمندی‌های پژوهشگران و مبتکران برای تحقق بخشیدن به شعار سال و عملیاتی کردن منویات مقام معظم رهبری است.

وی افزود: امروز اقتصاد مقاومتی با راهکارهای اسلامی می‌تواند به عنوان یک الگوی جدید و اجرایی در برابر راهکارهای شکست خورده غربی خودنمایی کند و در این میان جهاد دانشگاهی به واسطه تجربه 31 ساله خود می‌تواند الگوی بسیار مناسبی در حوزه‌های علمی و تحقیقاتی باشد.

عاقلی به نقش برجسته جهاد دانشگاهی در هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: در دوران دفاع مقدس جهادگران دانشگاهی همگام با مردم شریف به ایفای نقش در دفاع از میهن پرداختند که در این زمینه می‌توان به تأمین نیروی انسانی دانشگاه‌ها، تأمین نیروی انسانی برای حضور در جبهه‌ها و استقرار ستاد پشتیبانی جبهه اشاره کرد.

رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی ادامه داد: جهاد دانشگاهی در دوران جنگ شهیدانی را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرد که هم مدیریت دانشگاه را بر عهده داشتند و هم فرماندهی جنگ را که شهید تهرانی، جلیلی، وصفی، منتظری و... از آن جمله هستند.

این مسئول اذعان داشت: نقش جهاد دانشگاهی در دوران دفاع مقدس از آن جهت برجسته و ارزشمند می‌شود که از یک سو به تربیت و پشتیبانی نیروی انسانی برای دفاع مقدس و تربیت مدیر برای جامعه می‌پردازد و از سویی نیز به پشتیبانی علمی و تحقیقاتی از جنگ پرداخته است.

انتهای پیام/61009/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول