اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه درگز:

اربعین درس ایثار و فداکاری است

خبرگزاری فارس: امام جمعه درگز گفت: اربعین درس ایثار و شهادت و فداکاری است و اگر نبود واقعه عاشورا به فراموشی سپرده می‌شد.

اربعین درس ایثار و فداکاری است

حجت‌الاسلام علی ناهیدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن اربعین حسینی و شهادت امام حسین و یاران با وفای آن حضرت، ‌اظهار کرد: نشان دادن اهمیت اربعین حسینی در حدیثی از امام حسن عسگری(ع) مشهود است این حضرت از علائم مؤمن واقعی 5 مورد را اعلام کرده است که شامل 51 رکعت نماز در شبانه‌روز،‌ خواندن زیارت اربعین، انگشتر به دست کردن و جبین بر خاک نهادن است.

وی ادامه داد: اولیای الهی همواره پیروان خود را به زیارت دعوت می‌کنند و سفارش شده که زیارت نوعی تجدید میثاق با خون شهدا است و همچنین بیان اینکه ما هم در سنگر و خط شهیدان هستیم.

ناهیدی افزود: مصیبت امام حسین (ع)، برای هیچ امام و پیامبری پیش نیامده است، مصیبت امام حسین (ع)، از همه مصیبت‏‌ها بزرگ‏تر و سخت‏‌تر بود و اگر عامل دیگری هم در کار نبود، همین عامل کافی است که نشان بدهد چرا برای امام حسین (ع) بیش از امامان دیگر و حتی بیش از پیامبر اسلام(ص) عزاداری می‏‌کنیم و مراسم متعددی برپا می‏‌شود.

امام جمعه درگز خاطر نشان کرد: دشمنان اسلام با به شهادت رساندن امام حسین (ع)، قصد نابود کردن دین اسلام را داشتند و تلاش کردند تا حادثه کربلا، به کلی فراموش شود و حتی کسانی را که برای زیارت امام حسین (ع) می‏‌آمدند، شکنجه می‏‌کردند و می‏‌کشتند در زمان متوکل عباسی، همه قبرهای کربلا را شخم زدند؛ مزرعه کردند و مردم را از آمدن برای زیارت قبر امام حسین، منع کردند شیعیان هم برای مقابله با اینها، از هر مناسبتی استفاده می‏‌کردند که یکی از این مناسبت‏‌ها، روز اربعین است.

وی عنوان کرد: روز بیستم صفر روزی است که اهل بیت امام حسین(ع) از شام به سوی مدینه بازگشتند و همچنین در این روز، جابر بن عبدالله انصاری، صحابی رسول خدا(ص) برای زیارت امام حسین(ع) از مدینه به کربلا آمد و او اولین کسی بود که قبر امام حسین(ع) را زیارت کرد.

ناهیدی اظهار کرد: اربعین از رازهای هستی است و خصوصیت عدد چهل و اسرار نهفته در آن برای این روز مشهود است، با توجه به ویژگى‌هاى انسان، «چهل بار» تکرار یک رفتار پسندیده سبب ملکه معنوى و تعمیق آن رفتار و قابلیت نزول فیض خاص خداوند مى‌شود در فرهنگ اسلامى هم عدد چهل اربعین جایگاه ویژه‌اى دارد.

انتهای پیام/70018/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول