اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه سرخس:

اگر اربعین نبود پیام عاشورا به فرجام نمی‌رسید

خبرگزاری فارس: امام جمعه سرخس گفت: اگر اربعین نبود واقعه عاشورا به فرجام نمی‌رسید و مردم اسلام ناب علوی را فراموش می‌کردند.

اگر اربعین نبود پیام عاشورا به فرجام نمی‌رسید

حجت‌الاسلام حسین ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد،‌ اظهار کرد: عزاداری امام حسین (ع) با سایر امامان تفاوت بسیاری دارد و این به سبب گستره‌ کمی و کیفی واقعه عاشورا است.

وی ادامه داد: وضعیت خاص جهان اسلام و مسلمانان، حاکمان و ظلم‌های آنان، تحقیر امت اسلامی، تشدید ظلم علیه شیعیان، فراموشی امر به معروف و نهی از منکر، شیوع بدعت‌ها از یک سو و موقعیت خاص ابا عبدالله الحسین (ع) از جهت مظلومیت و تنهایی و نوع جنگ و برخورد فیزیکی با آن حضرت و اهل بیت ایشان و درس‌های تربیتی، اجتماعی‌، سیاسی ، فرهنگی و دینی آن سبب شده که پیامبر اکرم (ص) و حضرت زهرا و تمام ائمه‌ اطهار، بر احیای عزاداری آن حضرت تأکید فراوان داشته باشند.

وی گفت: اربعین تکمیل کننده واقعه عاشورا بوده است و اگر نبود حادثه عاشورا به فراموشی سپرده می‌شد اما خطابه‌های امام سجاد و حضرت زینب پس از این واقعه سبب شد که مسلمانان اسلام ناب علوی را از اسلام بنی امیه تشخیص دهند و به آن روی آورند و کارهای زشت و پلید حاکمان را ببینند.

ملکی با بیان اینکه اگر اربعین نبود واقعه عاشورا به فرجام نمی‌رسید، افزود: پایه و اساس و همچنین شالوده زندگی آرمانی، دینی اسلامی و حسینی، پدرها و مادرها هستند و به همین سبب اسلام تاکید فراوان در انتخاب همسر داشته است و ازدواج را امری مهم در زندگی هر فرد یادآور می‌کند، جوانان از راه و روش والدین خود استفاده می‌کنند و از آنها پیروی می‌کنند.

امام جمعه سرخس عنوان کرد: باید سیره نبوی و اسلام ناب علوی را به جوانان بشناسانیم و آنها را از جهل و نادانی دور کنیم که این با بیانی صحیح و زیبا میسر می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: باید در آموزش و پرورش تحولی را ایجاد کنیم و دستورات دینی و احادیث اسلام را در متون درسی جوانان قرار دهیم تا از ابتدا و کودکی با سیره نبوی آشنا شوند و خود با اشتیاق به این دین روی آورند.

انتهای پیام/70018/و30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول