اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آستانه اربعین سید و سالار شهیدان صورت می‌گیرد

قروه فردا میزبان شاعران عاشورا سرای کشور

خبرگزاری فارس: در آستانه اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، شهرستان قروه فردا میزبان شاعران عاشورا سرای کشور است.

قروه فردا میزبان شاعران عاشورا سرای کشور

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قروه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان با بیان اینکه پنجمین کنگره سراسری شعر عاشورایی در بخش شعر عاشورایی، ویژه شهدای کردستان و قطعه ادبی عاشورایی برگزار می‌شود، اظهار کرد: مراسم افتتاحیه آن فردا شب در مسجد جامع شهر سریش‌آباد برگزار می‌شود.

احمد رسولی از ارسال یک‌هزار و 8 اثر از سوی 331 شاعر از 29 استان، 89 شهرستان و 12 روستا کشور به دبیرخانه کنگره خبر داد و افزود: 33 اثر نیز از استان کردستان از شهرستان‌های قروه، سنندج، دهگلان، بیجار و سریش‌آباد به مرحله داوری آثار راه یافته است.

وی با اشاره به ارتقاء سطح آثار ارسالی به کنگره شعر عاشورایی  و رشد 45 درصدی تعداد اثر اضافه کرد: امسال 139 شاعر زن و  192 شاعر مرد از اقشار مختلف اعم از کشاورز، خانه‌دار، دانشجو، دانش‌آموز ، پزشک و استاد دانشگاه از نقاط دور و نزدیک کشور آثار خود را به این کنگره ارسال کرده‌اند که این امر نشان از مقبولیت کنگره و تبلیغات گسترده در زمینه معرفی استان فرهنگی کردستان به هموطنان است. 

رسولی تصریح کرد: جوانترین شاعر که اثر خود را امسال به کنگره ارسال کرده است کودکی به نام محمدحسین علمدار از استان کرمان و مسن‌ترین شرکت کننده نیز فردی 85 ساله از استان کرمانشاه است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان با بیان اینکه از 5 اثر برتر ارسالی به دبیرخانه کنگره تجلیل خواهد شد، افزود: مراسم اختتامیه این کنگره با حضور مسئولان استانی و کشوری سه‌شنبه 12 دی ماه در سالن شهید ورمقانی مجتمع فرهنگی هنری فردوسی قروه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/79009/غ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول