اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

متکی در مدرسه عالی دارالشفا قم عنوان کرد

سران فتنه مردود آزمون امام حسین (ع) در عاشورای 88

خبرگزاری فارس: وزیر سابق امور خارجه جوشش مردم ولایتمدار ایران اسلامی در 9دی را برخاسته از عشق و ارادت به ساحت امام حسین (ع) دانست و سران فتنه را مردود آزمون این امام همام در عاشورای 88 خواند.

سران فتنه مردود آزمون امام حسین (ع) در عاشورای 88

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، منوچهر متکی در همایش بررسی نقش نهم دی در مناسبات بین الملل که عصر جمعه به همت هیئت و کانون خادم الرضا(ع) در سالن همایش‌های دارالشفاء حوزه علمیه قم برگزار شد، با طرح این سئوال که چرا یک عناد دامنه‌دار در اردوگاه دشمنان انقلاب اسلامی ایران نسبت به این انقلاب، ملت و نظام وجود دارد به بررسی پیشینه این دشمنی از صدر اسلام پرداخت و اظهار داشت: هدف دشمنان اسلام از تعقیب نخستین گروه از مسلمانان که به حبشه مهاجرت کرده بودند جلوگیری از انتشار انقلاب آغازین اسلام با زعامت نبی مکرم اسلام (ص) بود که از مکه آغاز شده بود.

وی ادامه داد: با پیروزی انقلاب اسلامی همگان گفتند که این انقلاب همان انقلاب آغازین اسلام در جاهلیت جدید و حاکمیت مناسبات ظالمانه است. جاهلیت مدرن این بار بسیار دقیق و حساب شده، با عناوین پر طمطراقی همچون دموکراسی و لیبرالیسم و پس از صدها سال تلاش و با به خدمت گرفتن رنسانس و فاصله گرفتن از جنگ‌های صلیبی به عنوان جنگ‌های مذهبی توانسته بود لیبرال دموکراسی را به عنوان یک نظام القا شده در دنیا مطرح کند.

وی با تاکید بر اینکه غرب در نگاهی تاریخی به کشورهای آسیایی و آفریقایی به عنوان مستعمره نگریسته و همواره با زیرسلطه درآوردن آنها به استعمار و استثمار این جوامع پرداخته بود بیان داشت: در این جوامع پس از سال‌ها تحمل سلطه و استبداد کشورهای استعمارگر، در سال‌های 1960 تا 1970 کوس رسوایی استعمار و بیداری ملت‌ها و مبارزات ضد استعماری به صدا درآمد و این کشورها از زیر یوغ استعمار بیرون آمدند.

متکی با بیان اینکه پس خارج شدن ملت‌ها از سلطه مستقیم استعمار آنها چاره کار را در سلطه غیر مستقیم این کشورها یافتند ابراز داشت: کشورهای غربی در این شرایط به فکر تربیت رهبر برای ملت‌های زیرسلطه خود پرداختند و حاکمان این کشورها فقط به ظاهر از داخل کشور بودند ولی به دلیل اتصال به نظام سلطه و به خیال اینکه این اتصال ماندگار است دست به استبداد و دیکتاتوری در کشورهای تحت حاکمیت خود زدند تا جایی که جز منافع خود و اربابانشان چیزی برایشان مهم نبود و هر صدای اعتراضی  را در نطفه خفه می‌کردند.

وی افزود: در چنین شرایطی ملت‌های آزادی خواه بر ضد حکام دیکتاتور خود قیام کردند که شکوه این حرکت را در انقلاب اسلامی ایران شاهد بودیم؛ در این انقلاب قدرتی به زیر کشیده شد که آمریکا و همدستانش با تمام قوا از آن حمایت می‌کردند و علت هجمه‌های دشمنان در طول این 34 سال هراسی است که از این انقلاب و انتشار آن در سطح جهان داشته و دارند.

وزیر سابق امور خارجه ادامه داد: این هراس همان هراسی است که بر بدن معاویه و یزید افتاد، حرکت یزید در واقعه عاشورا قدرت نمایی نبود بلکه فروکش یک ترس بود و او فکر می‌کرد که با این کار می‌تواند نور حسین(ع) را خاموش کند؛ بعد از 1400 سال برخی در گوشه‌ای از تهران خواستند تا بر این آتش فروزان 1400 ساله آبی بریزند تا این مکتب انسان‌ساز از ایران به جهانیان منتقل نشده و خاموش شود و این همان ترس و هراس دشمنان صدر اسلام است.

متکی با بیان اینکه دشمنان تمام طراحی‌هایشان را برای تسلیم شدن انقلاب اسلامی به مرحله اجرا درآوردند ولی موفق نشدند، اظهار داشت: امام ایرانی‌ها آمد و تمام نظاماتی که غرب با تلاش فراوان پس از سال‌ها در جهان حاکم کرده بود را بر هم زد؛ امام در مقابل منطق زورمداری منطق جدیدی را مطرح کرد و گفت باید قدرتتان از منطقتان باشد نه بالعکس و با این سخن یک چالش عمیقی را مطرح کرد که 34 سال غرب را درگیر خود کرده است.

وی ادامه داد: در 34 سال گذشته جهانشمولی انقلاب دشمنان را نگران کرده است، مردم ایران با وجود تمام مشکلات و تمام فشارها و مطالباتی که از مسئولین دارند وقتی آرمان‌های نظام و مکتب و رهبرشان با مشکلی مواجه شود وارد صحنه شده و با تمام وجود از آنها حمایت می‌کنند.

وی حضور 85 درصدی مردم در انتخابات 88 را مدال افتخار این نظام دانست و گفت: ملت ایران می‌توانست با این مدال مدعیان دموکراسی را در غرب به چالش بکشد ولی بر اثر غفلت عده‌ای فریب خورده حلاوت این پیروزی از بین رفت و اسباب شادمانی دشمنان نظام اسلامی فراهم شد.

متکی در پایان با اشاره به پیش بینی‌های دشمنان در به ثمر رسیدن فتنه و از بین رفتن نظام اسلامی ایران خاطرنشان کرد: مطمئن بودیم این فتنه به دلیل شفاف بودن جبهه حق راه با جایی نخواهد برد ولی برای سران آن متاسف بودیم که هم شیرینی پیروزی را در کامل ملت تلخ کردند و هم در آزمون دموکراسی و مهمتر در آزمون امام حسین (ع) در عاشورای 88 مردود شدند که امیدواریم توبه کنند ولی بدانند این توبه و ندامت بازگشتی برای آنها به همراه نخواهد داشت.

انتهای پیام/78009/ت40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول